Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Duševné zdravie

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Narcizmus, samoľúbosť a sebaobdiv ako patoprvok spôsobujúci diskomfort v školstve N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Narcizmus, patologická sebaláska, samoľúbosť, sebaobdiv predstavuje stav charakterizovaný nadmerným záujmom o vlastnú osobu. V psychoanalýze Z. Freudom je vysvetľovaný ako kontinuálny stav, pri ktorom ego sa stáva vlastnou túžbou po „vlastnej slas...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Poruchy príjmu potravy - ANOREXIA N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Anorexia je mentálna porucha príjmu potravy. Vyskytuje sa prevažne u mladých dievčat, najčastejšie v školskom veku  od 12 - 16 rokov až do dospelosti, najviac u dievčat,  no v súčasnosti už ani muži nie sú výnimkou. Pri tejto závažnej poruche príj...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Poruchy príjmu potravy u adolescentov N

Autor/i: Bc. Valéria Kalisová

Poruchy príjmu potravy považujeme sa celosvetový problém. Zvyšujúci sa počet osôb s týmto ochorením je pripisovaný nárastu technologického pokroku a taktiež kultúrnym posunom, čo v praxi znamená, že vzrástla myšlienka „dokonalého“ tela.

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Prokrastinácia N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová , Mgr. Soňa Koreňová

Prokrastinácia (anglicky procrastination) pochádza z latinského slovesa procrastinare – kombinácia príslovky pro, ktorá implikuje pohyb dopredu, smerom k niečomu a „crastinus“ vo význame patriaci k zajtrajšku (DeSimon, 1993, In Ferrari, Johnson, M...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Psychologický pohľad na klamstvo N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Klamstvo klamanie, vyjadrenie nepravdy znamená tvrdiť niečo, o čom vieme, že nie je pravda, alebo neexistuje racionálny dôvod veriť, že to pravda skutočne je. Chápanie pojmu a rozsahu klamstva je rôzne a zohľadňuje vek, situáciu a kultúrne osobito...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Pygmalion efekt a jeho mimoriadny význam v školskom procese N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Riadiaci pracovník na akomkoľvek stupni riadenia musí mať ambíciu sebareflexie a následnej sebakorekcie, ale tá je možná len vtedy, ak má záujem správne riadiť akýkoľvek kolektív alebo priamo vyučovací proces. Moc, nástrahy i záludnosti psychologi...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Racionálne a emocionálne správanie N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Ako nebrať veci osobne? Pri sebaovládaní je dôležité zamerať sa na obsah povedaného z perspektívy toho druhého a vytvoriť priestor pre porozumenie.

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Rodičia – svojpomocný model skúmania novej situácie N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Otvorený model skúmania novej situácie rodičmi vychádza zo skutočnosti, že mnohí rodičia sú vystavení úlohám, ktoré predtým vykonávali odborníci. Teraz sú odkázaní na seba nielen z hľadiska výchovného, vzdelávacieho, ale istým spôsobom aj psycholo...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Rola riadiaceho pracovníka a jej úskalia N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Od riadiaceho pracovníka na akomkoľvek úseku práce sa bude očakávať, že všetky svoje roly bude zvládať skvele a bude príkladom pre iných. Je to obrovská výzva, pretože zlyhanie v niektorej z rolí môže predstavovať „domino efekt“. Aj ten najlepší r...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Sebakontrola a autoregulácia N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Poznanie seba samého nám umožňuje vo väčšej miere kontrolovať svoje správanie. Ak poznáme sami seba, spravidla sa vieme aj lepšie ovládať. Sebaovládanie nám pomáha vnímať reakcie okolia a adekvátne na ne reagovať. Vďaka tomu môžeme nájsť v pozícii...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Kategórie - Riadenie školy

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ