Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Manažment a personalistika

Začiatok a koniec pracovnej doby N

Autor/i: JUDr. Ing. Marián Varga

Podľa § 84 ZP Zamestnávateľ môže vydať pracovný poriadok po predchádzajúcom súhlase zástupcov zamestnancov, inak je neplatný.  A paragraf 90 hovorí, že Začiatok a koniec pracovného času a rozvrh pracovných zmien určí zamestnávateľ po dohode so zás...

Zriadenie funkcie zástupcu riaditeľa a ustanovenie zástupcu riaditeľa do funkcie N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

 Akým spôsobom možno zriadiť funkciu zástupcu riaditeľa? Akým spôsobom možno ustanoviť do funkcie zástupcu riaditeľa?

Požadované vzdelanie učiteľky ZUŠ N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Učiteľka má ukončené vysokoškolské vzdelanie 2. stupňa v študijnom odbore učiteľstvo pre 1. stupeň základných škôl, v súčasnosti je študentkou 4. ročníka konzervatória v študijnom odbore hra na klavíri, tento školský rok bude maturovať.Ak učiteľka...

Dátum ukončenia pracovného pomeru N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Ak ukončíme pracovný pomer so zamestnancom, ktorý dovŕšil vek 65 rokov , bolo mu vyplatené odchodné a odstupne a chce kontinuálne pokračovať u toho istého zamestnávateľa na dohodu, ale so skráteným úväzkom, môžeme túto dohodu uzavrieť aj na čas, k...

Započítanie pedagogickej praxe N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Naša vedúca vychovávateľka bola uvoľnená na výkon verejnej funkcie (primátorka mesta). V týchto voľbách nekandidovala a u nás požiadala o rozviazanie pracovného pomeru. Ako sa jej má započítať pedagogická prax?

Pozastavenie osobných príplatkov N

Autor/i: Ing. Ingrid Veverková Konečná

Na základe kritickej situácie nedostatku finančných prostriedkov v rozpočte školy nám zriaďovateľ odporučil o. i. aj zníženie, resp. dočasné zrušenie vyplácania osobných príplatkov v zmysle § 10 odst. 3 zákona č. 553/2003 Z. z. Zamestnanecká rada ...

Výkon práce nadčas N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

V prípade pedagogických zamestnancov existujú v zásade dva spôsoby výkonu práce nadčas.  Prvý spôsob vychádza zo Zákonníka práce. Ide o prácu nadčas, ktorú definuje všeobecne Zákonník práce pre všetkých zamestnancov. Podľa § 97 ods. 1 Zákonníka pr...

Čerpanie náhradného voľna N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Kolegyňa má týždenný úväzok 26 hodín, z toho 3 nadčasové učí v piatok, okrem toho nemá v piatok žiadne hodiny. V pracovnom poriadku máme  zadefinované,  že v deň, kedy nemá pedagogický zamestnanec základný úväzok, požiada o dovolenku, nie náhradné...

Platová trieda – nekvalifikovaná vychovávateľka ŠKD N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Potrebovala by som poradiť ohľadom zaradenia do platovej triedy. Nekvalifikovaná vychovávateľka ŠKD bola od 1. mája dočasne preradená na pozíciu učiteľky 1. stupňa (z dôvodu dlhodobej PN učiteľky) do konca augusta. Od 1. septembra na základe dodat...

Adaptačné vzdelávanie pre kategóriu odborný zamestnanec - špeciálny pedagóg N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Zamestnankyňa ukončila VŠ vzdelanie II. stupňa  v študijnom programe: špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých. Aktuálne pracuje ako učiteľka v špeciálnej materskej škole. Od júna ju plánujeme prijať do centra poradenstva a prevenci...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Kvalita života žiaka v škole

Publikované:

Zrejme neuvedieme nič nové, ak pripomenieme, že v súvislosti s rastúcimi požiadavkami na vzdelávanie, a teda aj na vedomosti žiakov, sa v literatúre najčastejšie analyzujú a riešia otázky obsahu vzdelávania, uplatňovanie nových metód, foriem a koncepcií vzdelávania, zavádzanie informačných a komunikačných technológií do vyučovania a pod. Pojmy inovácia, modernizácia, racionalizácia, efektívnosť, optimalizácia a viaceré ďalšie sa stali súčasťou pedagogickej a didaktickej terminológie.