Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Sociálny pedagóg

Podporné opatrenia N

Autor/i: -

Zákon č. 182/2023 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony od 1. septembra 2023 ...

Podporné opatrenia – Krízová intervencia v škole N

Autor/i: -

Krízová udalosť je akákoľvek udalosť, sekvencia udalostí, ktorá prekoná bežné zvládacie mechanizmy jednotlivca. Charakter špecifickej krízovej situácii majú udalosti s obzvlášť závažným dopadom na školskú komunitu a spoločnosť, s potenciálom polar...

Pôsobenie sociálnych pedagógov v Európe N

Autor/i: prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD.

Profesia sociálneho pedagóga, ktorá je zaraďovaná medzi pomáhajúce profesie, má v Európe omnoho dlhšiu históriu a v praxi je pomerne dobre etablovaná. 

Pracovná trieda pedagogického asistenta, psychológa, sociálneho pedagóga. N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Od 1. apríla 2020 prijímame do PP pedagogického asistenta, psychológa, sociálneho pedagóga - všetci spĺňajú kvalifikačné požiadavky. Všetci naši súčasní PZ a OZ sú zaradení do pracovnej triedy 1. Je správne zaradiť uvedených novo prijímaných zames...

Príčiny radikalizácie mládeže vo veku 14 až 17 rokov N

Autor/i: -

Hlavné zistenia z kvalitatívneho výskumu december 2017 – január 2018 (výber) IUVENTA – Slovenský inštitút mládeže v spolupráci v spolupráci s Nadáciou otvorenej spoločnosti realizovali kvalitatívny výskum zameraný na hlbšie porozumenie príčinám ra...

Princípy sporných diskusií v triede - Beutelsbašský konsenzus N

Autor/i: redakcia

V každej spoločnosti rezonujú rôzne celospoločenské témy, ktoré zaujímajú aj žiakov. Mali by byť preto súčasťou citlivých a vyvážených názorových diskusií v školských triedach. Skúsenosť rešpektu k rozdielnemu názoru u žiaka je však kľúčová aj v p...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

Rodina ako prirodzené sociálne prostredie a predmet záujmu sociálnej pedagogiky N

Autor/i: prof. PhDr. Jolana Hroncová, PhD.

Rodina je východiskovou výchovnou inštitúciou a primárnym socializačným prostredím človeka. Sociálna pedagogika zameriava svoju pozornosť najmä na dysfunkčné rodiny, ktoré zlyhávajú pri plnení svojich základných funkcii a ohrozujú socializačný pro...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ