Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Ľudské zdroje

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Hádky v pedagogickom tíme a obranné mechanizmy N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

„Niet nádeje pre kameň byť niečím iným než kameňom. Ale spoluprácou sa zoskupí a stane sa chrámom.“ Antoine de Saint-Exupéry V školách a školských zariadeniach myšlienka Antoine de Saint-Exupéryho platí dvojnásobne. Spolupráca je nielen stavebným ...

Recipročné očakávania a lojalita N

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Etika v správaní manažmentu škôl je z hľadiska vytvárania kvalitných vzťahov veľmi dôležitá. Vyžaduje si schopnosť rozoznávať rozpoznávať etické problémy, vnímať akceptovateľné, menej akceptovateľné, aj neakceptovateľné správanie. V autentickosti ...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Konformita a snaha podobať sa na iných N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Človek je spoločenský tvor, len vo veľmi výnimočných prípadoch má potrebu existovať a fungovať sám. Spoločenské prostredie tvorí zrkadlo jeho spoločenských vzťahov a je nepopierateľnou pravdou, že ľudia nie sú stvorení na to, aby žili sami. Podved...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Workoholiznus ako závislosť N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Keď si nepriznáš chybu, urobíš ďalšiu.” Cyril V. Connolly Workoholizmus -  pojem, ktorý v poslednom desaťročí sa objavuje stále častejšie a zasahuje už aj do radov riadiacich pracovníkov v školstve, nevynímajúc učiteľov. Psychológovia ho zaraďujú...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Sociopatia - asociálna/disociálna porucha osobnosti N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Psychické problémy a poruchy nie sú u detí vôbec zriedkavé. Ich duševné zdravie je omnoho zraniteľnejšie ako u dospelých. Rodičia mnohé zvláštne spôsoby správania u detí prehliadajú. Učitelia pri organizovaných formách interakcie ich nemusia postr...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Obsedantno-kompulzívny syndróm N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

„Prečo lampa zhasla? Zatienili sme ju plášťom, aby sme ju ochránili pred vetrom.” prof. Josef  Švejcar Rozmer izolácie prehĺbil dlho tlejúce nevyriešené rodinné i sociálne vzťahy a traumy v rôznych podobách. Tie sa objavujú zvlášť u detí a môžu s...

Formativní hodnocení - užitečné postoje a dovednosti pro zavádění změny N

Autor/i: Mgr. Saša Dobrovolná

Pojem formativní hodnocení se nejčastěji pojí s druhým pojmem, tzv. sumativním hodnocením. Oba se v teorii objevují od sedmdesátých let. Někteří učitelé je chápou jako opozita nebo reprezentanty dobrého a špatného hodnocení. Tak tomu však není. Fo...

The Cynefin framework - riešenie problémových situácii N

Autor/i: Ing. Alena Šáteková

Pri nastavovaní systému zmien sa stretávame s rôznym typom problémov. Problematické situácie nemajú jedno univerzálne riešenie. Kroky závisia od situácie a dôležitá je adaptácia prístupu na zmenené podmienky. The Cynefin framework je pracovný nást...

Špecifické vlastnosti lídrov N

Autor/i: doc. PhDr. PaedDr. Martina Kosturková, PhD.

Pripravujeme v MšP 1/2021 - Riaditeľ školy – leadership inštitúcie charakteru a kritického myslenia (2.)  Integrita kritického myslenia a charakterového vzdelávania má byť základom všetkých školských a mimoškolských aktivít. Riaditeľ školy ako líd...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Haló-efekt ako clona nonflexibility N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Vedúci pedagogickí zamestnanci, vedúci odborní zamestnanci, ale aj učitelia rôznych typov škôl, v kolektívoch i triedach so žiakmi s rôznym vzťahom k učeniu, s rôznymi osobnostnými danosťami či z rozličného rodinného prostredia, sú vždy vystavení ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Príspevok na lyžiarsky kurz N

Publikované:

Príspevok na kurzy pohybových aktivít v prírode na rok 2023 A

Publikované: Aktualizované:

Finančné prostriedky na lyžiarsky kurz N

Publikované:

Vychovávateľ ako inštruktor lyžovania N

Publikované:

Otázka: So záujmom som si prečítal informáciu, že učiteľ prvého stupňa môže byť inštruktorom lyžovania bez toho, aby absolvoval ďalšie certifikované vzdelávanie. Hľadal som možnosť pre naše učiteľky absolvovať takýto kurz, no nepodarilo sa mi to. Doteraz nás presviedčali, že je to povinnosťou každých sedem rokov. Vzťahuje sa vyhláška aj na vychovávateľku, ktorá absolvovala strednú pedagogickú školu v Modre, keďže si môže dopĺňať úväzok kvalifikovaným vyučovaním výchov na I. stupni?