Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Pracovnoprávne vzťahy


Dohoda na výkon pedagogickej činnosti N

Autor/i: PhDr. PaedDr. Martin Bodis, PhD.

Otázka Sme ZŠ s MŠ (neplnoorganizovaná, jedno oddelenie MŠ s celodennou prevádzkou). Od 1. 9. 2016 klesne počet detí v materskej škole na osem. Môžeme zamestnať učiteľku pre MŠ s požadovaným vzdelaním (stredná pedagogická škola – učiteľstvo pre MŠ...

Nárok na príplatok alebo náhradné voľno N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Som učiteľkou 2. stupňa ZŠ a organizujem poznávací výlet do Prahy. Na čo majú dozor konajúci učitelia nárok (48 žiakov, 4 pedagógovia) ohľadom práce nadčas v noci, počas stravovania? Dozor vykonávajú všetci pedagógovia. Máme nárok na príplatok ale...

Ukončenie pracovnej zmluvy z organizačných dôvodov N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka: V špeciálnej triede MŠ učí kvalifikovaná učiteľka, ktorá má uzavretú pracovnú zmluvu na dobu určitú do 31. 8. 2016. Trieda sa od 1. 9. 2016 ruší, učiteľke sa nepredĺži pracovná zmluva. Dnes učiteľka požiadala o ukončenie pracovného pomeru ...

Nárok na 5 dní pracovného voľna pri prípravnom atestačnom vzdelávaní N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka: Pedagogický zamestnanec v 10. platovej triede s kreditovým príplatkom 6 % + 6 % absolvoval prípravné atestačné vzdelávanie pred 1. atestáciou. V novembri 2015 vyčerpal 5 dní pracovného voľna podľa zákona 317/2009 Z. z. , § 54, ods. 1b). At...

Zamestnanie na dohodu N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka:  Je možné učiteľa základnej umeleckej školy zamestnať na dohodu, napr. na 2 hod/týždeň? Ak áno, musí učiteľ – „dohodár“ spĺňať kvalifikačné predpoklady?  

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Otvorenosť, dôvera a kompetentnosť v pedagogickom tíme N

Publikované:

Otvorenie priestoru pre dialóg predpokladá zrelosť komunikujúcich. Napriek tomu, že najviac problémovou oblasťou spolupráce môže byť práve akceptovanie rozdielnosti názorov, je otvorenosť v tomto smere základnou podmienkou znižovania frustrácie v tíme. Bez nej by vedúci pedagogickí zamestnanci škôl iba ťažko získavali dôležité informácie.