Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Špeciálny pedagóg


Čerpanie náhradného voľna – špeciálny pedagóg N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Má školský špeciálny pedagóg nárok na vytváranie nadčasových hodín, ak napr. zostane dlhšie v práci a vypracováva pedagogickú agendu po svojej pracovnej dobe. Môže si vzniknutý nadčas uplatniť na účely čerpania náhradného voľna ako pedagogický zam...

Interné predpoklady efektívneho špeciálnopedagogického poradenstva N

Autor/i: Mgr. Michal Gabarík

Medzi interné predpoklady efektívneho špeciálnopedagogického poradenstva patrí adresné individualizované ciele, dlhodobá pravidelná starostlivosť, odborné poradenstvo a komunikácia, spokojnosť klientov, blízkosť poskytovaných služieb a skorá pomoc.

IVP v triedach pre žiakov s ťažkým alebo hlbokým mentálnym postihnutím N

Autor/i: PaedDr. Drahoslava Vaščáková

Potreby znevýhodnených žiakov sa odlišujú od potrieb ostatných žiakov a  je nevyhnutné zamyslieť sa  nad spôsobmi ich vzdelávania a vzdelávanie riešiť prostriedkami, ktoré sa odlišujú od štandardných. Na zabezpečenie realizácie vzdelávania slúžia ...

Kredity za rozširujúce štúdium a rigoróznu skúšku N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka: Som samostatný odborný zamestnanec - špeciálny pedagóg detského domova. Ukončil som vysokoškolské štúdium v odbore učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov - náboženská výchova a etická výchova. V roku 2009 som ukončil rozširujúce štúdi...

KVALIFIKÁCIA - špecializácia - poradenstvo N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Vyštudovala som SOŠ - učiteľstvo pre materské školy a vychovávateľstvo, som aj absolventkou II. stupňa Filozofickej fakulty - učiteľstvo slovenského jazyka a literatúry a hudobného umenia. Pracujem v špeciálnej MŠ. Chcem sa prihlásiť na kvalifikač...

KVALIFIKÁCIA - špeciálne triedy A

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Som absolventka Učiteľstva technických odborných predmetov a pracujem ako učiteľka na 1. stupni ZŠ ako nekvalifikovaná. Bol mi predlžený pracovný pomer s podmienkou doplniť si štúdium. Nakoľko máme aj špeciálne triedy rozhodla som sa pre rozširujú...

KVALIFIKÁCIA - učiteľ 1. stupňa ZŠ a neučiteľský štúdijný odbor špeciálnej pedagogiky N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Otázka: Ktorí pedagogickí zamestnanci spĺňajú kvalifikačné predpoklady uvedené vo vyhláške MŠ SR č. 437/2009 Z. z., ktorou sa ustanovujú kvalifikačné predpoklady a osobitné kvalifikačné požiadavky pre jednotlivé kategórie pedagogických zamestnanco...

KVALIFIKÁCIA - učiteľ nultého ročníka N

Autor/i: Ing. Jarmila Belešová

Môže absolventka vysokoškolského štúdia prvého stupňa v odbore predškolská a elementárna pedagogika sociálne znevýhodnených skupín a vysokoškolského štúdia druhého stupňa v učiteľskom odbore špeciálna pedagogika a pedagogika mentálne postihnutých ...

KVALIFIKÁCIA – Vychovávateľka - škola pri zdravotníckom zariadení N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Vysvetľujem si správne § 83 zákona č. 138/2019 Z. z.? Môžem do školy pri zdravotníckom zariadení prijať na miesto vychovávateľky absolventku SPgŠ (1985 - 1989) - učiteľstvo pre materské školy s vyšším odborným vzdelaním špeciálna pedagogika (1996 ...

Kvalifikácia pre uvádzajúceho zamestnanca školskej psychologičky N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Matulová Juríková

Na základnej škole pôsobí školská špeciálna pedagogička. Druhý rok je zaradená ako pedagogický zamestnanec. Dva roky pôsobila ako školský psychológ s adekvátnym vzdelaním. Minulý školský rok pôsobila ako uvádzajúci zamestnanec pre pedagogického as...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Prognóza vývoja materských a základných škôl do roku 2025 – prognóza N

Publikované:

Úlohou prognostickej štúdie je charakterizovať doterajší vývoj materských a základných škôl, identifikovať štruktúru vzťahov medzi ukazovateľmi a kvantifikovať ich vývoj do roku 2025.

Štatistické výkazy - zber údajov - september A

Publikované: Aktualizované: