Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Sociálny pedagóg

KVALIFIKÁCIA – Sociálny pedagóg v základnej škole N

Autor/i: Ing. Mgr. Zdenka Juríková Matulová

Mám otázku ohľadom kvalifikačných predpokladov zamestnanca, ktorého by sme radi prijali na pozíciu sociálneho pedagóga. Uchádzač má ukončené stredoškolské pedagogické vzdelanie v odbore sociálno-výchovný pracovník (maturitná skúška 5/2013), doplňu...

Kvalifikácia SOCIÁLNY PEDAGÓG N

Autor/i: RNDr. Bc. Mária Takáčová

Môže  vykonávať pracovnú činnosť sociálneho pedagóga na ZŠ zamestnanec, ktorý má 8 rokov pedagogickej praxe a ukončené nasledovné vzdelania: UK Bratislava, VŠ II. stupňa – sociálna práca – ukončené v roku 2001, UK Bratislava, rigorózna skúška – vy...

Možnosti mediácie pre prácu so žiakmi so ŠVVP

Autor/i: Mgr. Dušana Bieleszová

Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak j...

Neefektivní komunikace N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Neefektivní způsoby komunikace jsou, bohužel, v naší společnosti často používané (Kopřiva a kol, 2008). Jsou to věty, které jsme slýchávali jako děti, a proto je máme v mysli zakódovány a naskakují nám podvědomě. Další faktor, který nás může svádě...

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Online rizikové správanie u detí a mládeže N

Autor/i: doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.

Prvé dve dekády 21. storočia boli poznamenané dynamickým rozvojom informačných a komunikačných technológií, ktoré výrazne pozmenili viaceré oblasti spoločenského života. Masívna expanzia internetu zasiahla aj do životov žiakov. Okrem mnohých výhod...

Osobnosť sociálneho pedagóga N

Autor/i: prof. PhDr. Miriam Niklová, PhD.

Vyberáme z publikácie Sociálny pedagóg v školách a školských zariadeniach - 2., aktualizované a rozšírené vydanie Pojem „osobnosť“ je mnohovýznamové slovo. Vyjadruje konkrétneho jedinca – osobu v jednote jeho individuálnych vlastností a jeho sociá...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

Plánovanie preventívnej činnosti v škole z aspektu profesie sociálneho pedagóga N

Autor/i: doc. PhDr. Mário Dulovics, PhD.

Prevencia v školskom prostredí realizovaná prostredníctvom preventívnych projektov a programov, ako aj prostredníctvom výchovy k zodpovednosti, zdravému životnému štýlu, hodnotám, úcte, prosociálnosti by mala byť výsledkom plánovitej činnosti.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

  • Typ školy
  • Zriaďovateľ

Aktuálne články

Príspevok na lyžiarsky kurz N

Publikované:

Príspevok na kurzy pohybových aktivít v prírode na rok 2023 A

Publikované: Aktualizované:

Finančné prostriedky na lyžiarsky kurz N

Publikované:

Vychovávateľ ako inštruktor lyžovania N

Publikované:

Otázka: So záujmom som si prečítal informáciu, že učiteľ prvého stupňa môže byť inštruktorom lyžovania bez toho, aby absolvoval ďalšie certifikované vzdelávanie. Hľadal som možnosť pre naše učiteľky absolvovať takýto kurz, no nepodarilo sa mi to. Doteraz nás presviedčali, že je to povinnosťou každých sedem rokov. Vzťahuje sa vyhláška aj na vychovávateľku, ktorá absolvovala strednú pedagogickú školu v Modre, keďže si môže dopĺňať úväzok kvalifikovaným vyučovaním výchov na I. stupni?