Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Školská mediácia


„Riaditeľ je neschopný... N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Riaditeľ školy po úspešnom výberovom konaní sa s chuťou pustí do zmien, ktoré považuje za potrebné. Vníma problémy školy, ktoré jej nedovoľujú napredovať. V súlade s koncepciou, ktorá mu určila ciele, vykonáva opatrenia smerujúce k víziám. Počiato...

Ako pripraviť dieťa na vstup do školy N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je ...

Citové vydieranie v pedagogickom tíme N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Citové vydieranie patrí k manipulatívnemu druhu správania. Môžeme sa s ním stretnúť aj v pedagogických tímoch medzi kolegami. Jeho cieľom je snaha vyvolať  strach, nutnosť pomoci, výčitky svedomia. Ten, kto sa pokúša takto manipulovať, často moral...

COVID-19 Možné bariéry vzdelávania v domácom prostredí N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Domáce vzdelávanie sa v situácii ohlásených mimoriadnych opatrení stalo výzvou. Rýchle reakcie pedagógov na seba nenechali dlho čakať. V ideálnych podmienkach a pri dôslednej príprave by zvládanie tohto typu učenia malo jasné pravidlá a uľahčilo b...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Rodičia – svojpomocný model skúmania novej situácie N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Otvorený model skúmania novej situácie rodičmi vychádza zo skutočnosti, že mnohí rodičia sú vystavení úlohám, ktoré predtým vykonávali odborníci. Teraz sú odkázaní na seba nielen z hľadiska výchovného, vzdelávacieho, ale istým spôsobom aj psycholo...

Emócie v pedagogickom tíme N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť ...

Hranice ako zdroj istoty pri riešení konfliktov N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Mení sa vplyv tradičných sprostredkovateľov výchovy. V oveľa väčšej miere majú na správanie žiakov vplyv médiá a sociálne siete. Upútavky na reality show voľne odvysielané počas dňa ponúkajú životné príbehy ľudí v hraničných situáciách. Tie sa tak...

Kedy a kde treba riešiť konflikty medzi žiakmi N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Konflikty v školskom prostredí sa vyznačujú veľkou flexibilitou. Na niektoré treba reagovať hneď a niektoré si žiadajú odstup. A sú aj také, ktoré si riešenie nepýtajú. Tak ako prídu, aj odídu. 

Kľúčové prvky spolupráce učiteľa s rodičom N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Komunikácia triedneho učiteľa s rodičom a rodiča s triednym učiteľom tvorí základ pre kvalitu spolupráce. Vzťah medzi učiteľom a rodičom nepredstavuje pre dieťa dva odlišné svety, ktoré chce vnímať oddelene. Dieťa nemá túžbu podľa aktuálnej nálady...

Kríza v škole - systém včasného varovania N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Zmeny sú procesnou záležitosťou, potrebujú podporu, motiváciu, nadšenie, presvedčenie. Dôležitou otázkou v procese zmien preto je, koľko kolegov, pedagógov, nepedagogických pracovníkov cíti potrebu niečo zmeniť. V každom pedagogickom tíme sú kľúčo...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Priznanie kreditov a 3 ročná pedagogická prax N

Publikované:

Otázka: Možno priznať 60 kreditov za rozširujúce štúdium ukončené v roku 2012, ale 3-ročnú pedagogickú prax až v roku 2016? Od 1. 9. 2018 do základnej školy nastúpila učiteľka z inej školy, ktorá v roku 2007 ukončila učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – enviromentalistika – biológia. Rozširujúce štúdium má ukončené štátnou skúškou s údajmi: Ukončené v akademickom roku 2011/12 (22. 10. 2012) v odbore Učiteľstvo akademických predmetov, v študijnom programe: Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatútúry. Vzdelávanie sa začalo 2. 9. 2010. Splnenie podmienky 3-ročnej pedagogickej praxe bolo až v marci 2016, takže nárok podľa mňa vzniká až v tomto termíne (marec 2016). Od 1. 9. 2015 sa priznanie kreditov za rozširujúce štúdium zrušilo. Myslím si, že nárok na kredity nemá, aj keď vzdelanie ukončila ešte pred 1. 9. 2015. Myslím, že musia byť do tohto termínu splnené obidve podmienky, inak nárok nie je. Uvažujem správne?