Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Kedy a kde treba riešiť konflikty medzi žiakmi

Publikované: Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Konflikty v školskom prostredí sa vyznačujú veľkou flexibilitou. Na niektoré treba reagovať hneď a niektoré si žiadajú odstup. A sú aj také, ktoré si riešenie nepýtajú. Tak ako prídu, aj odídu. 

Spontánne riešenie konfliktov

Väčšinu konfliktov v školskom prostredí chcú mať deti vyriešené hneď. Ak sa to nestane, nevedia sa sústrediť na vyučovanie, následne vyrušujú, nesústredia sa, uniká im obsah hodiny, ťažšie sa im odkladá riešenie konfliktov na neskôr. Samozrejme, miera ich vnútorného napätia závisí aj od ich úrovne sebaovládania.

Príklad:

Hádka o miesto v školskej lavici, „požičiavanie“ pomôcok bez dovolenia, chlapci keď robia „zle“ dievčatám a dievčatám sa to „nepáči“, „ukradnutie" školskej desiaty, opisovanie od spolužiaka, školské podvádzanie.

Rovesnícka mediácia - zmierovanie prostredníctvom rovesníckych mediátorov

Konflikty ako súčasť formovania skupiny (dynamiky skupiny)

Niektoré konflikt

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Priznanie kreditov a 3 ročná pedagogická prax N

Publikované:

Otázka: Možno priznať 60 kreditov za rozširujúce štúdium ukončené v roku 2012, ale 3-ročnú pedagogickú prax až v roku 2016? Od 1. 9. 2018 do základnej školy nastúpila učiteľka z inej školy, ktorá v roku 2007 ukončila učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – enviromentalistika – biológia. Rozširujúce štúdium má ukončené štátnou skúškou s údajmi: Ukončené v akademickom roku 2011/12 (22. 10. 2012) v odbore Učiteľstvo akademických predmetov, v študijnom programe: Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatútúry. Vzdelávanie sa začalo 2. 9. 2010. Splnenie podmienky 3-ročnej pedagogickej praxe bolo až v marci 2016, takže nárok podľa mňa vzniká až v tomto termíne (marec 2016). Od 1. 9. 2015 sa priznanie kreditov za rozširujúce štúdium zrušilo. Myslím si, že nárok na kredity nemá, aj keď vzdelanie ukončila ešte pred 1. 9. 2015. Myslím, že musia byť do tohto termínu splnené obidve podmienky, inak nárok nie je. Uvažujem správne?