Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Inklúzia


Model objektivizácie počtu odborných zamestnancov v škole... N

Autor/i: redakcia

MŠVVaŠ SR pripravilo Model objektivizácie počtu odborných zamestnancov v školstve. Úspech inkluzívneho vzdelávania žiakov so zdravotným znevýhodnením v rozhodujúcej miere závisí od podporných služieb a primeraného materiálno-technického zabezpečen...

Obecná východiska inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Inkluze do běžné třídy nabízí dětem možnost získat širší pohled na svět a pochopit i přijmout rozdíly;podílet se na vzdělávání druhých a rovněž získávat něco díky darům a nadání ostatních; přispívat k naplnění fyzických, sociálních a citových potř...

Osobná asistentka žiačky N

Autor/i: JUDr. Matej Drotár

Môže mama robiť osobnú asistentku v škole svojej dcére na zmluvu o dobrovoľníckej činnosti? Jej dcéra je na vozíku a potrebuje pomoc nielen na vyučovacích hodinách, ale aj pri ostatným činnostiach v škole. Asistencia pri tejto žiačke si vyžaduje a...

Osobnostní charakteristiky učitele - inkluze N

Autor/i: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, PhD.

Pro práci s žáky se specifickými vzdělávacími potřebami v je nutné, aby učitel byl výrazně prosociálně orientovaný, s vysokou mírou odolnosti ke stresu, měl chuť řešit problém, osvojovat si nové poznatky, měl velmi vysoké komunikační dovednosti a ...

Pyramída inkluzívneho vzdelávania N

Autor/i: PaedDr. Mgr. et Mgr. Viktor Križo, PhD.

Ak chceme skutočne pochopiť inkluzívne vzdelávanie potrebujeme prijať zraniteľnosť človeka a jeho limity a zároveň  sa na neho pozerať pohľadom možného rozvoja až k dosiahnutiu  sebaaktualizácie.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Oslobodenie z TV na základ odporúčania lekára N

Publikované:

Otázka: Je všeobecný lekár pre dorast a mládež považovaný za lekára s odbornou spôsobilosťou na výkon špecializovaných činností? A teda môže riaditeľ školy oslobodiť žiaka od TV na základe odporúčania takéhoto lekára?

Uznanie náhradného voľna za čas strávený u lekára N

Publikované:

Učiteľka išla k lekárovi po 2. hodine. Má o tom potvrdenie lekára. Na pracovisko sa už v ten deň nevrátila, 3. hodinu mala podľa rozvrhu voľnú, 4. a 5. hodina bola suplovaná. Tej istej učiteľke o týždeň neskôr vznikli 2 hodiny nadčas zo suplovania, a dodatočne žiada, aby sme tie neskôr vzniknutú nadčasové hodiny uznali ako náhradné voľno namiesto lekárskeho potvrdenia. Môže učiteľka na ospravedlnenie neúčasti použiť neskôr získané nadčasové hodiny?

Nárok na pracovné voľno s náhradou mzdy N

Publikované:

Lekárske potvrdenie o chorobe žiaka N

Publikované: