Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Inklúzia


Podpora žiakov v náhradnej starostlivosti v školskom prostredí

Kvalita vzťahovej väzby medzi dieťaťom a jeho blízkymi osobami v ranom detstve je kľúčovým faktorom ovplyvňujúcim psychický a sociálny vývin človeka. Nie všetky deti však zažívajú bezpodmienečné prijatie. Keď je fyzický alebo psychický vývin dieťa...

Sociálne interakcie žiakov v inkluzívnom prostredí

V príspevku sa venujeme téme sociálnych interakcií žiakov v inkluzívnom prostredí. Opíšeme kontextuálne faktory sociálnych interakcií, ako aj podporu týchto interakcií medzi žiakmi v školskom aj mimoškolskom prostredí. S cieľom podporiť bezpečné a...

Legislatívna akcelerácia inklúzie v školskom prostredí

Inkluzívny prístup vo výchove a vzdelávaní je definitívne ukotvený v školskej legislatíve a národných strategických dokumentoch, úlohou ktorých je akcelerovať proces inklúzie v školskom prostredí. Zaradenie inkluzívneho vzdelávania medzi priority ...

Možnosti individuálnej úpravy dochádzky žiaka do školy (1.)

Legislatívny a metodický článok reaguje na dlhoročný legislatívny zmätok, ktorý panuje v praxi úpravy dochádzky žiakov z rôznych dôvodov počas povinnej školskej dochádzky. Autori si dali pedantne záležať na tom, aby túto problematiku spracovali aj...

Impulzy pre skvalitnenie prípravy učiteľov pre potreby inkluzívnej praxe

V strategickom dokumente „Plán obnovy (cestovná mapa k lepšiemu Slovensku)“ je jednou z najväčších priorít v oblasti školstva posilniť pripravenosť učiteľov implementovať proinkluzívne opatrenia do edukačnej praxe. Redefinícia konceptu  špeciálnyc...

Ustanovenia o inkluzívnom vzdelávaní v štátnych dokumentoch (1.)

Článok prezentuje prehľad ustanovení o inkluzívnom vzdelávaní vo vybraných oblastiach platných štátnych dokumentov - školský zákon, zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch, koncepčné dokumenty Učiace sa Slovensko, Národný pro...

Školská integrácia na strednej škole (2.)

  V prvej časti príspevku sme sa venovali definovaniu pojmov súvisiacich so školskou integráciou. V pokračovaní príspevku rozoberieme charakteristiku najčastejších špeciálnych výchovno-vzdelávacích potrieb žiakov v procese ich výchovy a vzdelávani...

Školská integrácia na strednej škole

Školská integrácia žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa realizuje aj na stredných školách. Je na nás, aké podmienky pre plnohodnotnú výchovu a vzdelávanie týmto žiakom vytvoríme, ako ich pripravíme na výkon budúceho povolania. ...

Rozmanité chápanie inkluzívneho vzdelávania 2.

Článok je pokračovaním témy rozmanitého chápania inkluzívneho vzdelávania. Zameriava sa na rozmanité chápania pojmu inklúzia v snahe priniesť do inkluzívnej pedagogiky a psychológie nový diskurz v prepojení na pojmy, ako je demokracia, participáci...

Skúsenosť škôl s prítomnosťou školských podporných tímov (2.)

V reakcii na nedávny prísľub ministra školstva posilniť inklúziu v školách prostredníctvom podporných tímov, sme v predchádzajúcom čísle časopisu predstavili čitateľom výsledky výskumu, ktoré indikujú potrebu rozvoja zručností riaditeľov škôl v ob...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály