Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Klíma školy


Využití programu SOCIOKLIMA v praxi

V příspěvku Využití programu SOCIOKLIMA v praxi stručně představíme online diagnostiku SOCIOKLIMA a následně zkušenosti uživatelů jak na Slovensku, tak v Čechách. Webové stránky, online dotazníky a výstupy jsou dostupné ve dvou jazykových mutacích...

Na pracovisku sa majú ľudia cítiť dobre a bezpečne

INDIKÁTORY NEPOHODY NA PRACOVISKU V príspevku sa venujeme téme psychickej pohody zamestnancov na pracovisku. Charakterizujeme psychologické bezpečie, opíšeme indikátory nepohody na pracovisku, priblížime mieru pociťovaného psychologického bezpečia...

Klíma na škole a možnosti jej zlepšenia

Hlavným cieľom modulu rozširujúceho programu funkčného vzdelávania „Vedenie ľudí v škole alebo v školskom zariadení“ je poznať nielen princípy tvorby a efektívneho vedenia pracovného tímu, ale ich aj aplikovať vhodne zvolenými nástrojmi v škole al...

Vplyv nežiaducich faktorov na atmosféru a vzťahy v materskej škole

V humanisticky orientovanej materskej škole sa osobnostne rozvíja a dozrieva nielen dieťa, ale aj učiteľka a všetci zamestnanci, ktorí sa priamo alebo nepriamo podieľajú na výchove a vzdelávaní detí. K tomu, aby mohli svojou osobnosťou pozitívne v...

Riaditeľ školy – leadership inštitúcie charakteru a kritického myslenia (1.)

Charakter a kritické myslenie formujú osud našich detí, robia z nich dobrých ľudí a dávajú im nádej na lepšiu budúcnosť. Poslaním súčasnej školy je, aby venovala všetku energiu a zdroje do rozvoja morálnych schopností detí a podpory ich kritického...

Argumentačné fauly

V príspevku sa pokúsime predstaviť vybrané druhy argumentačných faulov a následne spôsob, akým ich možno problematizovať. Zároveň predstavíme nástroje, akými sa dá vyhnúť tomu, aby sme sa dostali do argumentačnej núdze. Príspevok má slúžiť na zamy...

Autoevalvácia školy alebo školského zariadenia

Procesy autoevalvácie v pedagogických tímoch nie sú obľúbené. Vyvolávajú pocit, že sa idú hľadať chyby a bude sa trestať. Kultúra hodnotenia je spojená s hľadaním chýb, čím si tieto procesy vyslúžili zlé meno. V príspevku ukážeme, že nad autoevalv...

Obava ako príčina brzdy vo vzdelávaní

V článku nám nejde o vedecké vysvetľovanie postupov modernizovania a inovovania edukácie. Ide nám predovšetkým o dobre mienený apel na učiteľov zameraný na to, aby si uvedomovali svoje vedomosti, schopnosti, aby si viac verili a nachádzali v sebe ...

Mediátor ako odborník na riešenie konfliktov (2.)

V príspevku sa venujeme legislatívnym odporúčaniam pre mediáciu, rozoberieme konflikty v školskom prostredí. Na základe príkladov poukážeme na rôzne druhy konfliktov, venujeme sa konfliktom predstáv, názorov, postojov, záujmov a informujeme o možn...

Mediátor ako odborník na riešenie konfliktov (1.)

V príspevku sa venujeme výhodám mediácie zo zákona. Rozoberáme stav klímy a kultúry v školách z dostupných zdrojov. Definujeme faktory ovplyvňujúce konflikt v školskom prostredí. Opíšeme kľúčové vlastnosti osobnosti riaditeľa školy, resp. školskéh...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály