Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Publikácie 2024
Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia
Prinášame aktuálnu ponuku odborných publikácií pre školy a pedagógov, ktoré pokrývajú témy od mediácie a efektívnej komunikácie, cez diagnostiku školských schopností, až po legislatívu a rozvojové stratégie. Každá kniha prináša praktické nástroje a aktuálne poznatky, ktoré podporia profesionálny rast a zlepšenie školského prostredia.
Program rovesníckej mediácie - Dušana Bieleszová
Autorka v publikácii predstavuje koncept školskej mediácie so zameraním na rovesnícku mediáciu. Publikácia je určená školským mediátorom, pedagogickým zamestnancom, odborným zamestnancom, riaditeľom škôl, koordinátorom školskej mediácie, rovesníckym mediátorom a každému záujemcovi, ktorý si praje vytvoriť harmonické a podporujúce prostredie v škole.
Videozáznam webinára - Efektívna komunikácia školy s rodičom
Cieľom webinára je oboznámiť sa s rôznymi formami a prostriedkami efektívnej (i neefektívnej) komunikácie s rodičmi. Aplikovať efektívnu komunikáciu s rodičmi na konkrétne situácie v škole/triede. Zdieľať dobrú prax z domu aj zo zahraničia. Webinár je určený triednym učiteľkám a učiteľom, výchovným poradcom a poradkyniam, členom a členkám školského podporného tímu a ďalším pedagogickým a odborným zamestnancom.
Rada školy a výberové konanie na funkciu riaditeľa školy; 6. vydanie - Mária Stanislavová
Šieste, aktualizované vydanie úspešnej publikácie prezentuje legislatívne zázemie, ako aj praktické skúsenosti v oblasti konštituovania a činnosti rady školy ako poradného orgánu v školách. Zohľadňuje úpravy príslušnej legislatívy riešené o. i. aj zákonom č. 596/2003 Z. z., zákonom č. 597/2003 Z. z. a zákonom č. 138/2019 Z. z.
Koncepcia rozvoja školy a školského zariadenia, 4. vydanie - Anna Böhmerová, Mária Stanislavová
Zámerom tvorcov štvrtého, aktualizovaného vydania príručky je na základe praktických skúseností z priebehu výberových konaní na funkciu riaditeľa školy či školského zariadenia spracovať odporúčania pre tvorbu koncepcií týchto vzdelávacích inštitúcií. Uchádzači o funkciu riaditeľa predkladajú rade školy či školského zariadenia takúto koncepciu prioritne na účely výberového konania, ako povinnú súčasť materiálov. Podstatný pre tvorbu koncepcie je prístup jej tvorcu a jeho snaha a schopnosť rozpoznať a pomenovať kľúčové faktory pre určenie vízie fungovania školy či školského zariadenia pre nasledujúce obdobie.
Diagnostika pripravenosti dieťaťa na školské vzdelávanie; 2. vydanie - Jana Kmeťová
Druhé vydanie publikácie „Diagnostika pripravenosti dieťaťa na školské vzdelávanie" s podtitulom „Z materskej školy do základnej školy" objasňuje legislatívny rámec povinného predprimárneho vzdelávania, ako aj povinnej školskej dochádzky. Autorka PaedDr. Jana Kmeťová sa zamerala na kontinuitu prepojenia predprimárneho a primárneho vzdelávania a vzájomnej spolupráce medzi pedagogickými zamestnancami na oboch stupňoch vzdelávania, ako aj so zákonnými zástupcami detí. Keďže nie každé dieťa je na školu pripravené, publikácia poukazuje na druhy pedagogickej a psychologickej intervencie, ktorými možno posilniť školskú pripravenosť dieťaťa a eliminovať jeho prípadné nedostatky.
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk