Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Klíma školy


Kognitívna záťaž

KULTIVÁCIA CHARAKTERU ČLOVEKA 21. STOROČIA Ľudský mozog je najkomplexnejší orgán v tele. Riadi funkcie životne dôležitých orgánov: srdce, pľúca, koordinuje pohyb rúk a nôh, vytvára spomienky a city. Mozog dokáže spracovať určité množstvo podnetov,...

Intelektuálna autonómia a prispôsobivosť

Prirodzeným právom človeka je byť sám sebou aj napriek tomu, že je vystavený vplyvom kultúry, spoločnosti, rodiny, médií, osobných vzťahov. To, či dokáže rozlišovať a reflektovať medzi týmito rozmermi a vlastným spôsobom myslenia a správania, zále...

Stratégie na rozvoj pozitívnej klímy v škole

V príspevku prezentujeme teoretické východiská realizovaného autorského preventívneho programu k podpore pozitívnej klímy v triede. Popisujeme metódu Whole Brain Teaching ako možný koncept k podnetnému vyučovaniu. Definujeme ciele a stratégie vyuč...

Zisťovanie klímy v pedagogickom tíme alebo v tíme metodického orgánu školy

Analyzovať klímu v školskom prostredí, vyvodiť možné príčiny napätých vzťahov v skupine (pedagogická rada, metodický orgán školy), navrhnúť konštruktívne riešenia, je dôležitou súčasťou riadenia tímu vedúcim zamestnancom školy. Článok vychádza zo ...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk