Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Bez dobrej koncepcie vzdelávania nemôže nastať pozitívna zmena

Dátum: Rubrika: Editoriál Zo seriálu: Editorial

Vzdelávanie by malo byť orientované na všetky kognitívne funkcie. Na ich vrchole je kritické a hodnotiace myslenie a najmä tvorivosť. Kognitívne funkcie nám umožňujú myslieť a spoznávať okolitý svet. Vďaka nim môžeme posudzovať javy, odôvodňovať názory, učiť sa v súvislostiach, pamätať si to, čo sme už v minulosti urobili a vyjadrovať sa prostredníctvom jazyka.

Veľmi často sa vo verejnosti, ale aj v odborných kruhoch spája kritické myslenie len s negatívnym hodnotením javu, situácie, človeka. Slovo kritika, ktoré má grécky pôvod, však znamená aj zhodnocovanie stavu, veci, posudzovanie reality, deja. Vyjadruje našu schopnosť poznatok kriticky posúdiť, vyjadriť sa k informácii na základe vlastných vedomostí a skúseností.

Pokiaľ kultivujeme našu myseľ, rozvíjame poznatky, získavame informácie, ide o vzdelávanie. Akonáhle chceme rozvíjať emócie, hodnotový systém, sociál

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály