Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Hodnotenie


Procesy posudzovania a hodnotenia v kurikulárnej premene (2.)

Opis štandardných nárokov súčasného trhu práce na jednotlivé pracovné miesta – odborné vedomosti, zručnosti a spôsobilosti – slúži na prenos potrieb trhu práce do systému celoživotného vzdelávania. Na tento kontext by mal nadväzovať aj profil abso...

Procesy posudzovania a hodnotenia v kurikulárnej premene (1.)

Zabezpečiť úspech kurikulárnej premeny školstva znamená nastaviť relevantnú politiku posudzovania a hodnotenia. Jej cieľom je dodržiavať stanovené kritériá, udržiavať vysoké štandardy, zlepšovať vzdelávanie edukantov a prinášať výhody všetkým zúča...

Právne a etické otázky diagnostikovania a hodnotenia žiakov

V príspevku sa zaoberáme právnymi a etickými otázkami diagnostikovania a hodnotenia detí a žiakov v školskom systéme. Vysvetľujeme obmedzenia práva na informácie a slobodu prejavu spolu s právom na informácie o výchovno-vzdelávacích výsledkoch pre...

Inovácia systému hodnotenia a odmeňovania pedagogických a odborných zamestnancov

V príspevku sa venujeme inovácii systému hodnotenia a odmeňovania pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v školách. Zameriame sa na oblasti inovácie činnosti zamestnanca, ako je profesionalita a edukačný proces učiteľa, legislatíva, a...

Kompetenčný profil a hodnotenie pedagogického zamestnanca školy (2.)

Hodnotenie pedagóga je dôležitým činiteľom, ktorý ovplyvňuje výkon jeho povolania. Veľký dôraz treba klásť na správny výber hodnotiacich nástrojov. Pri hodnotení by sa nemalo brať do úvahy len splnenie vytýčeného cieľa, ale treba si všímať aj to, ...

Kompetenčný profil a hodnotenie pedagogického zamestnanca školy (1.)

V príspevku sa zameriavame na povinnosť hodnotenia pedagogického zamestnanca riaditeľom školy. Opisujeme funkcie, metódy, formy hodnotenia, definujeme kritériá. Opisujeme aj tvorbu kompetenčného profilu, pričom vychádzame z profesijného štandardu....

Porovnávanie, posudzovanie a chyby v hodnotení

Pravdepodobne každý človek, ktorý aktívne pôsobí v sociálnom prostredí, sa snaží byť úspešný. Takmer všetci sa rodíme s túžbou byť prijímaní a akceptovaní v pozitívnych rovinách. Snažíme sa dosahovať úspechy v osobných aj pracovných sférach. Aktuá...

Dôležitosť spätnej väzby v procese riadenia školy

Správne riadiť svojich zamestnancov dokáže len ten, kto je integrovanou osobnosťou, kto je ochotný vyjsť v ústrety svojim spolupracovníkom. Kto chce viesť druhých, mal by byť schopný vcítiť sa do nich, premýšľať o tom, ako ich motivovať a povzbudz...

Školské podvádzanie – problémový aspekt hodnotenia výkonov žiakov

Ján Bajtoš – Andrea Marhevková V 2016 sa dostala na trh zaujímavá a podnetná publikácia zameraná na vybrané oblasti edukácie stredoškolskej mládeže. Autori sa v nej venujú dvom oblastiam pedagogicko-didaktickej práce učiteľa. Prvé tri kapitoly sú ...

Prieskum medzi mladými ľuďmi v rámci Štruktúrovaného dialógu - Rada mládeže Slovenska

Jeden z najreprezentatívnejších prieskumov medzi mladými ľuďmi vo všetkých krajoch Slovenska v rámci Štruktúrovaného dialógu zabezpečovala Rada mládeže Slovenska. Zúčastnilo sa ho 11 896 respondentov vo veku 15-20 rokov a prebiehal prostredníctvom...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály