Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Ľudské zdroje


DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Konformita a snaha podobať sa na iných N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Človek je spoločenský tvor, len vo veľmi výnimočných prípadoch má potrebu existovať a fungovať sám. Spoločenské prostredie tvorí zrkadlo jeho spoločenských vzťahov a je nepopierateľnou pravdou, že ľudia nie sú stvorení na to, aby žili sami. Podved...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Sociopatia - asociálna/disociálna porucha osobnosti N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Psychické problémy a poruchy nie sú u detí vôbec zriedkavé. Ich duševné zdravie je omnoho zraniteľnejšie ako u dospelých. Rodičia mnohé zvláštne spôsoby správania u detí prehliadajú. Učitelia pri organizovaných formách interakcie ich nemusia postr...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Hádky v pedagogickom tíme a obranné mechanizmy N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

„Niet nádeje pre kameň byť niečím iným než kameňom. Ale spoluprácou sa zoskupí a stane sa chrámom.“ Antoine de Saint-Exupéry V školách a školských zariadeniach myšlienka Antoine de Saint-Exupéryho platí dvojnásobne. Spolupráca je nielen stavebným ...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Prokrastinácia N

Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová , Mgr. Soňa Koreňová

Prokrastinácia (anglicky procrastination) pochádza z latinského slovesa procrastinare – kombinácia príslovky pro, ktorá implikuje pohyb dopredu, smerom k niečomu a „crastinus“ vo význame patriaci k zajtrajšku (DeSimon, 1993, In Ferrari, Johnson, M...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Pygmalion efekt a jeho mimoriadny význam v školskom procese N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Riadiaci pracovník na akomkoľvek stupni riadenia musí mať ambíciu sebareflexie a následnej sebakorekcie, ale tá je možná len vtedy, ak má záujem správne riadiť akýkoľvek kolektív alebo priamo vyučovací proces. Moc, nástrahy i záludnosti psychologi...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Rola riadiaceho pracovníka a jej úskalia N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Od riadiaceho pracovníka na akomkoľvek úseku práce sa bude očakávať, že všetky svoje roly bude zvládať skvele a bude príkladom pre iných. Je to obrovská výzva, pretože zlyhanie v niektorej z rolí môže predstavovať „domino efekt“. Aj ten najlepší r...

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Štokholmský syndróm - obeť týrania v aliancii s tyranom N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Pôvodný názov tohto syndrómu Norrmalmstorg syndrome spočíva v skutočnosti, že unesená obeť zvolí vo svojom vedomí iracionálnu taktiku prežitia v tom, že s únoscom sa pokúsi vytvoriť alianciu.

Hlas ako citlivý nástroj rečníka N

Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.

Hlas je človeku daný geneticky. Vyvíja sa s jeho dospievaním a starnutím. Človek sa naučil používať hlas v mnohých smeroch. Od nepamäti pestoval rôzne druhy spevu, jódlovanie, výskanie. Hlasom dokážeme napodobňovať rôzne zvuky. Nás zaujíma verbáln...

Miesto v štátnej službe? Všetky ponuky nájdete na jednom mieste N

Autor/i: Lucia Maková

Personálne procesy v štátnej službe budú efektívnejšie a transparentnejšie. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) začína projekt „Centrálny informačný systém štátnej služby“ (CISŠS). Ako napovedá názov, pôjde o centralizáciu ú...

Nastavovanie zmien v školskom prostredí N

Autor/i: Ing. Alena Šáteková

Školské prostredie a škola ako inštitúcia funguje na podobných pravidlách ako každá iná firma. Ľudia tvoria celok smerujúci k určitému spoločnému cieľu, v našom prípade k vzdelanému žiakovi pripravenému do praktického života.

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Priznanie kreditov a 3 ročná pedagogická prax N

Publikované:

Otázka: Možno priznať 60 kreditov za rozširujúce štúdium ukončené v roku 2012, ale 3-ročnú pedagogickú prax až v roku 2016? Od 1. 9. 2018 do základnej školy nastúpila učiteľka z inej školy, ktorá v roku 2007 ukončila učiteľstvo všeobecno-vzdelávacích predmetov – enviromentalistika – biológia. Rozširujúce štúdium má ukončené štátnou skúškou s údajmi: Ukončené v akademickom roku 2011/12 (22. 10. 2012) v odbore Učiteľstvo akademických predmetov, v študijnom programe: Učiteľstvo nemeckého jazyka a literatútúry. Vzdelávanie sa začalo 2. 9. 2010. Splnenie podmienky 3-ročnej pedagogickej praxe bolo až v marci 2016, takže nárok podľa mňa vzniká až v tomto termíne (marec 2016). Od 1. 9. 2015 sa priznanie kreditov za rozširujúce štúdium zrušilo. Myslím si, že nárok na kredity nemá, aj keď vzdelanie ukončila ešte pred 1. 9. 2015. Myslím, že musia byť do tohto termínu splnené obidve podmienky, inak nárok nie je. Uvažujem správne?