Vyhľadávanie v riadení školy
Riadenie školy
Narušenie kohézie sociálnych skupín v školách
Publikované: Autor/i: PhDr. Tatiana Soroková, PhD.
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk
Kategórie - Riadenie školy
- Hodnotenie žiakov
- Reforma - zmena
- Umelá inteligencia
- Termíny a plánovanie
- Podporné opatrenia
- Manažment a personalistika
- Školská dochádzka
- Financie a hospodárenie
- Rada školy, šk. parlament
- Školská legislatíva
- Zriaďovatelia škôl
- História
- Výlety a exkurzie
- Zákonní zástupcovia
- BOZP, zdravie, prvá pomoc
- Štatistika, výskum
Aktuálne články
Nepriatelia zmien v prostredí školy N
Publikované:
Kľúčové prvky spolupráce učiteľa s rodičom N
Publikované:
Nezhodneme sa ... N
Publikované:
Vývoj konfliktu a odporúčania ako spracovať napätie včas Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov.
Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov N
Publikované:
„Ako si dospel k tomuto názoru?", „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vysloviť myšlienky a pripravme ich na rovnako poskytnutú možnosť pre spolužiakov. Získajme si ich presvedčenie o potrebe spoluúčasti na vytváraní názoru. Kriticky myslieť neznamená myslieť negatívne. Kritické myslenie vyžaduje pestovanie schopnosti porozumenia argumentácii a procesu, ktorý nás pri tvorbe argumentu sprevádzal. Naše názory sú neustále konfrontované s názormi a presvedčeniami iných. Pohodlné riešenia vydávania rozhodnutí bez diskusie niekedy pedagógovia zvyknú obhajovať odvolávaním sa na vyššie autority, lepšie skúsenosti, vzdelanie a vek. Nátlak ale nevedie k spolupráci. Môže viesť ku klamstvám a klamstvá môžu byť naučenými reakciami, ako si dopriať „luxus“ zbytočnosti. Fungovanie žiaka na vyučovaní formou "autopilota" je už len dôsledkom premárnenej šance učiteľa naučiť ich kriticky myslieť.
„Riaditeľ je neschopný... N
Publikované: