Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Prehľad dôležitých termínov v januári

Publikované: Autor/i: PaedDr. Katarína Písečná

Ponúkame prehľad dní pracovného pokoja, významných medzinárodných dní, pamätných dní v mesiaci január 2024.

Informujeme o dôležitých termínoch súvisiacich s prechodom žiakov zo základnej školy na strednú školu, o maturite, plánovaných olympiádach aj stredoškolských súťažiach. Uvádzame zoznam priebežne plánovaných aktivít a povinností, na ktoré treba myslieť v mesiaci január.

Termíny dôležitých udalostí a s nimi súvisiace informácie sa nachádzajú aj v súhrnnom zozname direktor.sk v časti Kalendár. 

V časti Súvisiace formuláre a dokumenty (pod textom) ponúkame text vo Worde na stiahnutie.

Zdrojkalendar.azet.sk, nivam.skcvtisr.skiuventa.skfinancnasprava.sk, svs.edu.sk

Štátny sviatok
1. 1.
6. 1. 
Deň vzniku Slovenskej republiky
Zjavenie Pána (Traja králi) – deň pracovného pokoja
Medzinárodný deň
1. 1.
4. 1.
24.1.
27. 1.
28. 1.
 
Svetový deň mieru
Svetový Braillov deň
Deň komplimentov
Medzinárodný deň pamiatky obetí holokaustu
Európsky deň ochrany osobných údajov 
Medzinárodný deň mobilizácie proti jadrovej vojne
Prázdniny
1. 1. – 7. 1.
Vianočné prázdniny
Olympiády
11. 1.
Biologická olympiáda – školské kolo:
  • C ‒ žiaci 8. a 9. ročníka základných škôl a 3. až 4. ročníka osemročných gymnázií.
16. 1.
Matematická olympiáda – krajské kolo:
  • A žiaci 3. a 4. ročníka stredných škôl a 7. a 8. ročníka osemročných gymnázií.
17. 1.
Olympiáda v anglickom jazyku – okresné kolo:
  • 1A ‒ žiaci 4., 5., 6. a 7. ročníka základných škôl, žiaci prímy a sekundy osemročných gymnázií,
  • 1B ‒ žiaci 8. a 9. ročníka základných škôl, žiaci tercie a kvarty osemročných gymnázií, žiaci 1. a 2. ročníka šesťročných gymnázií,
  • 2A ‒ žiaci 1. a 2. ročníka gymnázií, žiaci kvinty a sexty osemročných gymnázií, žiaci 3. a 4. ročníka šesťročných gymnázií, žiaci 1. a 2. ročníka obchodných a hotelových akadémií,
  • 2B ‒ žiaci 3. a 4. ročníka gymnázií, žiaci septimy a oktávy osemročných gymnázií, žiaci 5. a 6. ročníka šesťročných gymnázií, žiaci 3. a 4. ročníka obchod
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Nepriatelia zmien v prostredí školy N

Publikované:

Nezhodneme sa ... N

Publikované:

Vývoj konfliktu a odporúčania ako spracovať napätie včas Konflikty v školskom prostredí majú svoj vývoj. Ich riešenie ovplyvňuje štádium, v ktorom sa sporné strany nachádzajú. Rozoznanie fáz konfliktu nám pomôže zorientovať sa v spleti pocitov. 

Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov N

Publikované:

„Ako si dospel k tomuto názoru?",  „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vysloviť myšlienky a pripravme ich na rovnako poskytnutú možnosť pre spolužiakov. Získajme si ich presvedčenie o potrebe spoluúčasti na vytváraní názoru. Kriticky myslieť neznamená myslieť negatívne. Kritické myslenie vyžaduje pestovanie schopnosti porozumenia argumentácii a procesu, ktorý nás pri tvorbe argumentu sprevádzal.  Naše názory sú neustále konfrontované s názormi a presvedčeniami iných. Pohodlné riešenia vydávania rozhodnutí bez diskusie niekedy pedagógovia zvyknú obhajovať odvolávaním sa na vyššie autority, lepšie skúsenosti, vzdelanie a vek. Nátlak ale nevedie k spolupráci. Môže viesť ku klamstvám a klamstvá môžu byť naučenými reakciami, ako si dopriať „luxus“ zbytočnosti. Fungovanie žiaka na vyučovaní formou "autopilota" je už len dôsledkom premárnenej šance učiteľa naučiť ich kriticky myslieť.

„Riaditeľ je neschopný... N

Publikované: