Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Aj lepšia akustika v triedach môže pomôcť deťom „dohnať“ vymeškané v čitateľskej gramotnosti

Publikované: Autor/i: -

Školy patrili medzi prvé inštitúcie, ktoré museli kvôli COVID-19 zavrieť svoje brány a zostali zatvorené dlhé mesiace. Podľa správy UNESCO tým vážne utrpela čitateľská gramotnosť detí v nižších ročníkoch základných škôl. Kým za bežných okolností by malo do ukončenia 3. ročníka ZŠ vedieť plynule čítať 59 % detí, podľa organizácie bude toto číslo kvôli pandémii nižšie až o 10 %. UNESCO odhaduje, že sa tento problém týka celosvetovo až 100 miliónov detí. Tie budú potrebovať roky nato, aby túto stratu dohnali. Najohrozenejšie sú deti so zdravotným či socioekonomickým znevýhodnením, a tie, ktoré zaostávali už pred pandémiou.

Potvrdzuje to aj náš mini prieskum realizovaný medzi rodičmi a učiteľmi, ktorí tiež pozorujú, že ich deti sa nestihli doma a online naučiť toľko, koľko by sa naučili v škole. „V prvom ročníku sme museli začať po návrate do školy de facto na novo od pravidiel a socializácie a až následne sme mohli prejsť k učivu,“ hovorí riaditeľka Cirkevnej základnej školy a materskej školy Jána Krstiteľa v Partizánskom Daniela Gubková.

Ako pomôcť deťom „dohnať“ stratený čas

Riešením môžu byť podporné lekcie a kurzy, či letná škola, ktorú plánuje na Slovensku viacero škôl, a to napriek tomu, že aj samotní učitelia by si potrebovali oddýchnuť. Nemenej dôležité je deťom doma pravidelne čítať a dohliadnuť na to, aby si sami pravidelne čítali. Tu môžu byť vzo

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Zásady poskytovania prvej pomoci - zlomeniny lebky, tvárových kostí a rebier N

Publikované:

Zlomeniny lebky patria medzi závažné poranenia, pri ktorých predpokladáme poranenie mozgu. Zlomeniny môžeme nahmatať ako preliačinu (preliačené časti lebky sa vtlačia do mozgu). Pri každej rane na hlave musíme myslieť na poranenie mozgu. Ak je pacient pri vedomí vyšetríme postihnutého v tej polohe v akej sa nachádza a prípadné krvácanie ošetríme sterilným prekrytím.