Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Objektívnosť a spravodlivosť hodnotenia

Publikované: Autor/i: prof. Ing. Ján Bajtoš, PhD. , Ing. Andrea Marhevková

Problematika objektívnosti a spravodlivosti hodnotenia spočíva v tom, že hodnotenie prežíva žiak emotívne a je citlivý na pocit nespravodlivosti a neobjektívnosti v hodnotení. 

Výber z knihy - Školské podvádzanie - problémový aspekt hodnotenia výkonov žiakov

Spravodlivé posúdenie výkonu žiaka je niečo iné ako objektívne posúdenie, pretože východiskový stav, výkonnostný potenciál, snaha a aj vonkajšie podmienky pre učenie by sa mali zohľadňovať v spravodlivom pomere k dosiahnutému študijnému výsledku.

Cesta k dosiahnutiu objektívnosti a spravodlivosti vedie cez jasné, zreteľné a akceptovateľné vymedzenie toho, čo sa hodnotí a podľa akých kritérií. Chyby pri porušení tohto prístupu vyplývajú z toho, že sa menia kritériá a obsah hodnotenia, kritériá sa dôsledne nedodržujú, prejavy žiakov sa kvalifikujú a kvantifikujú rôzne.

Problémom učiteľov býva uvedomelá či nevedomá zaujatosť voči niektorým typom žiakov a

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk