Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Objektívnosť a spravodlivosť hodnotenia

Publikované: Autor/i: prof. Ing. Ján Bajtoš, PhD. , Ing. Andrea Marhevková

Problematika objektívnosti a spravodlivosti hodnotenia spočíva v tom, že hodnotenie prežíva žiak emotívne a je citlivý na pocit nespravodlivosti a neobjektívnosti v hodnotení. 

Výber z knihy - Školské podvádzanie - problémový aspekt hodnotenia výkonov žiakov

Spravodlivé posúdenie výkonu žiaka je niečo iné ako objektívne posúdenie, pretože východiskový stav, výkonnostný potenciál, snaha a aj vonkajšie podmienky pre učenie by sa mali zohľadňovať v spravodlivom pomere k dosiahnutému študijnému výsledku.

Cesta k dosiahnutiu objektívnosti a spravodlivosti vedie cez jasné, zreteľné a akceptovateľné vymedzenie toho, čo sa hodnotí a podľa akých kritérií. Chyby pri porušení tohto prístupu vyplývajú z toho, že sa menia kritériá a obsah hodnotenia, kritériá sa dôsledne nedodržujú, prejavy žiakov sa kvalifikujú a kvantifikujú rôzne.

Problémom učiteľov býva uvedomelá či nevedomá zaujatosť voči niektorým typom žiakov a

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Zásady poskytovania prvej pomoci - zlomeniny lebky, tvárových kostí a rebier N

Publikované:

Zlomeniny lebky patria medzi závažné poranenia, pri ktorých predpokladáme poranenie mozgu. Zlomeniny môžeme nahmatať ako preliačinu (preliačené časti lebky sa vtlačia do mozgu). Pri každej rane na hlave musíme myslieť na poranenie mozgu. Ak je pacient pri vedomí vyšetríme postihnutého v tej polohe v akej sa nachádza a prípadné krvácanie ošetríme sterilným prekrytím.