Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Predmety sporu v školskom prostredí

Publikované: Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

V príspevku poukazujeme na možné predmety sporu v školskom prostredí a upozorňujeme na faktory, s ktorými  treba v zmierovacom konaní počítať. V reflexii najčastejších tém otvárame priestor pre diskusiu o možných riešeniach na úrovni riadenia manažmentu škôl. 

Ak berieme do úvahy, že v konflikte sa stretávajú protichodné alebo rozporuplné názory, ktoré si konkurujú, konfrontujú sa, vzájomne sa vylučujú, je dobré predpokladať, s akými predmetmi sporu v školskom prostredí sa môžeme stretnúť. 

Zamestnávateľ a zamestnanec

Vstup do pracovného pomeru nie je vždy len vecou dodržiavania pracovnej zmluvy a podmienok stanovených v opise pracovnej činnosti. Dôležité sú vzájomné očakávania, teda výmena vkladov a podnetov medzi zamestnancom a zamestnávateľom. Ich dodržiavanie i starostlivé zvažovanie sa viaže na hodnotové kritériá, na ktorých sme vyrastali a vnútorné zásady, ktoré sme prijali. Pochvala, povzbudenie, poďakovanie môžu byť dobrý stimulom motivácie hodnotenia výkonu. Očakávame i primeraný zárobok, istotu práce, zamestnanecké zľavy, sociálne výhody, podľa možností flexibilný pracovný čas. Nezanedbateľnými želaniami ostáva i udržanie si spoločenského postavenia, vážnosti, prijatie vyššej funkcie. Tieto očakávania však môžu byť aj ďalším impulzom naštrbenia kolegiálnych vzťahov pri nedostatočnom nasýtení ich potrieb.

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk