Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Aktuálne - Didaktika č. 5/2024
Kategória: Aktuality
Rastové myslenie
Svet vzdelávania sa neustále mení a prispôsobiť sa týmto zmenám je kľúčové pre úspech našich škôl. Rastové myslenie je jedným z nástrojov, ktoré môžu náš pedagogický tím posunúť na novú úroveň spolupráce, inovácie a adaptability. Predstavte si tím, kde otvorený dialóg a rešpekt k názorom iných sú na dennom poriadku, kde flexibilita a schopnosť prijímať nové informácie sú samozrejmosťou, a kde sa každý člen cíti podporovaný a motivovaný k osobnému aj profesionálnemu rastu. Je evidentné, že rastové myslenie je nevyhnutné pre úspešnú prácu pedagogického kolektívu. Táto filozofia nielenže podporuje konštruktívnu spoluprácu a efektívnu výmenu informácií, ale tiež pomáha v prijímaní a prispôsobovaní sa zmenám a novým výzvam, ktoré nás v novom školskom roku čakajú. Autori príspevkov v časopise Didaktika vám v tom budú nápomocní. V 5. čísle ponúkajú ďalšie zaujímavé témy.
Príprava budúcich učiteľov sa musí inovovať a prispôsobiť novej realite. Erich Petlák v článku o projektovom vyučovaní nadväzuje na tému blokového vyučovania uverejnenú v Didaktike č. 4/2024.
Pôsobenie sociálneho pedagóga na rôznych typoch škôl je špecifické, determinované viacerými faktormi. Sociálny pedagóg výber metód a foriem práce prispôsobuje špecifikám cieľovej skupiny. Miriam Niklová sa v príspevku venuje téme sociálno-pedagogickej diagnostiky v práci sociálneho pedagóga v školskom prostredí.
Štátny vzdelávací program pre základné vzdelávanie (2023) v rámci jazykovej a komunikačnej gramotnosti zdôrazňuje vytváranie pozitívneho vzťahu žiakov k jazyku a k učeniu sa jazykov. O kvalitnej cudzojazyčnej výučbe cez optiku žiakov a rodičov píše Dana Hanesová.
Soňa Koreňová sa v príspevku s názvom „Tréning zručností podporujúcich efektívnu komunikáciu“ venovala zručnostiam pre zdravú komunikáciu, predovšetkým s ohľadom na vzťah pedagógov s rodičmi.
Zdenka Matulová Juríková sa vo svojom článku zaoberá činnosťou vedúceho pedagogického zamestnanca na pozícii vedúci vychovávateľ. Opisuje, ako je definovaná činnosť vedúceho pedagogického zamestnanca z hľadiska legislatívy a ďalej sa venuje kompetenčnému profilu vedúceho vychovávateľa.
Miroslava Kolegová sa v článku venuje stratégiám rozvoja motivácie žiakov zo sociálne znevýhodňujúceho prostredia na primárnom stupni vzdelávania.
Témou reziliencie, resp. psychickej odolnosti z pohľadu pôsobenia pedagogických a odborných zamestnancov na žiakov sa zaoberá Martina Sajková. V článku uvádza príklady zážitkových aktivít z dobrej praxe, prostredníctvom ktorých sa dá psychická odolnosť efektívne rozvíjať a posilňovať.
V oblasti prevencie dospievajúcich matiek zohráva kľúčovú úlohu primárna prevencia. Jej hlavnou úlohou je predovšetkým informovať mladistvých o otázkach spojených so sexuálnym životom. Katarína Vanková sa v štúdii zamerala na neplánované tehotenstvá dospievajúcich dievčat.
Pomôcť prekonávať náročnejšie obdobia nám umožňuje rastové myslenie. Rastové myslenie je základom pre úspešný rozvoj každého pedagogického tímu. Členovia tímu s rastovým myslením sú pripravení hľadať kreatívne riešenia, uvažovať nad rámec zaužívaných postupov a neustále prichádzať s novými nápadmi, ktoré pozdvihnú úroveň vzdelávania na vašej škole. Takýto prístup nielen zlepšuje kvalitu vzdelávania, ale tiež vytvára dynamické prostredie. Zavedením tejto filozofie môžeme zlepšiť schopnosť prispôsobovať sa zmenám a prijímať nové výzvy v školskom roku. Snažme sa spolupracovať, inovovať a podporovať jeden druhého, aby sme dosiahli osobný aj profesionálny rast.
PRODUKTY PORTÁLU DIREKTOR, tlačená verzia časopisu Didaktika
10 dňová demolicencia po registrácii užívateľského konta zdarma
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk