Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

ŠŠI - Správa o stave výchovno-vzdelávacieho procesu, pedagogického riadenia a podmienok výchovy a vzdelávania v základnej škole

Kategória: Aktuality Autor/i: ssi.sk

Štátna školská inšpekcia vykonala za uplynulé dva roky 167 komplexných inšpekcií, pričom významnú pozornosť venovala študentom zo sociálne znevýhodneného prostredia a rómskych komunít. 

Zistenia ukazujú, že mnohé školy dosiahli iba priemernú úroveň vzdelávania, pričom žiadna nedosiahla veľmi dobrú úroveň. Zvýšený podiel žiakov s individuálnymi vzdelávacími potrebami ovplyvnil celkovú úroveň učenia. Najväčšie nedostatky boli pozorované v rozvoji kritického myslenia a komunikačných schopností. Žiaci z marginalizovaných komunít preukázali nižšie poznávacie a občianske kompetencie, čo môže mať dopad na ich ďalšie vzdelanie a zamestnateľnosť. Nedostatok v práci v skupinách a minimálne využívanie digitálnych nástrojov sú ďalšími výzvami. Stratégie na zlepšenie zahŕňajú väčší dôraz na interaktívne a inovatívne vyučovacie metódy. Pre ďalší rozvoj je potrebné posilniť inkluzívne vzdelávanie a efektívne využívanie dostupných technológií.

Správa: Stav a úroveň výchovno-vzdelávacieho procesu, pedagogického riadenia a podmienok výchovy a vzdelávania v základnej škole v školskom roku 2023/2024

Zdroj: https://www.ssi.sk/2024/10/22/memorovanie-je-v-skolach-dlhodobo-najcastejsie-rozvijanou-kognitivnou-schopnostou-u-ziakov/


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov