Vyhľadávanie v aktualitách
Aktuality
Žiak so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami a špeciálny pedagóg
Kategória: Aktuality
Výber z časti Riadenie školy - 2019
V akej miere môže triedny učiteľ informovať žiakov, že súťasťou ich kolektívu je dieťa so ŠVVP? Na aký počet dní dovolenky má nárok školský špeciálny pedagóg? Aké sú kvalifikačné predpoklady na prijatie asistenta učiteľa? Ako treba postupovať pri individuálne začlenenom žiakovi v predmete komunikačné zručnosti a individuálna logopedická intervencia?
Otázka: Počet dní dovolenky špeciálneho pedagóga
Od 1. 9. 2019 školský špeciálny pedagóg v základnej škole už nie je odborným, ale pedagogickým zamestnancom. Na aký počet dní dovolenky má školský špeciálny pedagóg v základnej škole nárok?
Odpoveď: Počet dní dovolenky špeciálneho pedagóga
Otázka: Informovanie žiakov v triede o spolužiakovi so ŠVVP
Rodičia individuálne začleneného žiaka si neželajú, aby spolužiaci v triede vedeli, že má poruchy učenia, správania. V akej miere môže triedny učiteľ informovať žiakov, že súťasťou ich kolektívu je dieťa so ŠVVP? Môže sa takéto dieťa zúčastniť školy v prírode?
Odpoveď: Informovanie žiakov v triede o spolužiakovi so ŠVVP
Otázka: Kvalifikácia - asistent učiteľa
Žiadateľ o prijatie do zamestnania na pozíciu asistenta učiteľa má ukončené úplné stredné vzdelanie (nepedagogické). Absolvoval kvalifikačné vzdelávanie podľa § 8 ods. 1 písm. a) zákona č. 317/2009 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch v MPC v roku 2015. Môže byť prijatý na pozíciu asistenta učiteľa?
Odpoveď: Kvalifikácia - asistent učiteľa
Otázka: Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča - začlenený žiak
Rodič žiaka 3. ročníka ZŠ (začlenený, mentálne postihnutie, variant A) žiada, aby jeho dieťa malo ako povinný vyučovací predmet náboženskú výchovu, anglický jazyk. Môže mu škola vyhovieť? Môže mať tieto predmety v rámci disponibilných hodín upravených v školskom vzdelávacom programe? Ako by to bolo v prípade hodnotenia?
Odpoveď: Zaradenie predmetu na žiadosť rodiča - začlenený žiak
Otázka: Predmety ILS a KZ pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím
Ako treba postupovať pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím v ZŠ v predmete Komunikačné zručnosti a Individuálna logopedická intervencia, ak škola nemá logopéda? Môže škola vychádzať z dodatku č. 2 - Vzdelávacie programy pre žiakov so zdravotným znevýhodnením a všeobecným intelektovým nadaním, kde sa uvádza, že pri tvorbe IVP sa prihliada na aktuálne podmienky školy? Môže predmety učiť špeciálny pedagóg?
Odpoveď: Predmety ILS a KZ pri individuálne začlenenom žiakovi so sluchovým postihnutím
Riadenie školy - Špeciálna pedagogika
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk