Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Únik a rezignácia v konflikte
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Konflikty v školskom prostredí prinášajú množstvo nečakaných situácií a zvratov. Zdanlivo jednoduché riešenia sa vplyvom obranných mechanizmov menia na prekážky a stávajú sa vážnou bariérou na ceste zmierovania.
Obranné mechanizmy pomáhajú prekonávať nepríjemné stavy frustrácie, sú dôležité pre rovnováhu a pohodu človeka. V určitom ohľade môžu byť dynamickým nástrojom zabezpečenia jeho duševného zdravia. Majú šancu eliminovať deštruktívne účinky nahromadených emócií v sporoch. V situáciách, kedy odvádzajú od jadra problému, však môžu riešenie blížiacich sa konfliktov aj komplikovať.
Únik
Mladá triedna učiteľka šiestakov má v triede veľmi „živé“ a neposedné deti. Situáciu sa rozhodne riešiť úpravou a zútulnením prostredia. Lavice umiestni tak, aby vytvárali písmeno U. Na druhý deň po prvej hodine matematiky v 6. B triede za ňou dobehne skúsenejšia kolegyňa matematikárka a požiada ju, aby si v triede urobila poriadok a so zhrozením jej opíše stav úpravy triedy žiakmi. Poznamená, že žiakom kázala upratať lavice naspäť. Triedna učiteľka po príchode do triedy požiada žiakov, aby vyhoveli pani učiteľke matematiky a lavice nechali v pôvodnom stave.
Triedna učiteľka volila obranný mechanizmus úniku. Ten zvykneme prijímať vtedy, ak máme pocit, že situácia je príliš zložitá,
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk