Vyhľadávanie v Školskej mediácii
Mediácia
Rovesnícka mediácia
Špecifické potreby rovesníckych mediátorov
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Rovesnícki mediátori majú v triedach dôležitú úlohu, no pri jej napĺňaní sa stretávajú s viacerými špecifickými potrebami a výzvami. Ich efektívnosť môže byť ovplyvnená nedostatkom skúseností, autoritou a rešpektom zo strany spolužiakov či učiteľo...
Knižná NOVINKA od Wolters Kluwer: Program rovesníckej mediácie v školách
Kategória: Mediácia
Autorka: Dušana Bieleszová Predstavujeme NOVINKU Program rovesníckej mediácie v školách. Publikácia je skvelým sprievodcom pri vytváraní harmonického školského prostredia. Autorka, PaedDr. Dušana Bieleszová, v publikácii predstavuje koncept škols...
Regulácia spornej komunikácie medzi žiakmi pedagógom
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
V školskom prostredí mnohé spory vzniknú spontánne a reakcie žiakov majú impulzívny charakter. Žiaci potrebujú veriť tomu, že ich pocity a názory sú rešpektované. Objektívny prístup v sporných situáciách je kľúčový pre spravodlivé riešenie konflik...
Technika časového spomalenia deja
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Súčasná doba, kedy žiaci vnímajú veľké množstvo informácií s rôznych zdrojov, ich núti robiť si skratky vo vnímaní situácií. Technika spomalenia deja učí deti vnímať detaily, kľúčové momenty v deji, ktoré by mohli v rýchlosti každodenného života p...
Dynamika skupiny v programe rovesníckej mediácie
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Rovesnícki mediátori v priebehu učenia sa mediačným zručnostiam prežívajú drobné víťazstvá aj prehry, sú súčasťou príchodov aj odchodov členov v tíme mediátorov. Starší mediátori môžu mať ambíciu stať sa tútormi mladších rovesníckych mediátorov. R...
Riešenie konfliktu v školskom prostredí
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Jaroslava Hauptmanová
V príspevku prinášame modelovú prípadovú štúdiu zameranú na riešenie konfliktu na pôde školy. Ponúkame konkrétny príklad riešenia konfliktu v triede, analýzu spornej vety z pohľadu aktívneho počúvania, sebareflexiu v problémovej situácii, opis pro...
Roviny rovesníckej mediácie v prostredí školy
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Riešenie konfliktu medzi žiakmi tak, že o ňom rozhodne dospelá autorita, je jednoduché, no z dlhodobého hľadiska neučí žiakov procesom zmierovania, tvorby dohôd, nevedie ich k vzájomnému rešpektu a k objasneniu pocitov, ktoré konflikt sprevádza. R...
Hlavné úlohy koordinátora rovesníckej mediácie v škole
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Požiadavky na rovesníckeho mediátora môžu byť súčasťou pedagogických debát v rámci pracovných porád, stretnutí členov metodických orgánov školy. Diskusie kľúčových osôb v procese implementovania programu rovesníckej mediácie by nemali chýbať ani p...
Ako pripraviť dieťa na vstup do školy
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Dieťa v predškolskom veku je zväčša po duševnej, telesnej i sociálnej stránke zrelé na vstup do školského života. Ak navštevovalo predškolské zariadenie, kontakt s rovesníkmi sa stal prirodzenou súčasťou jeho rovesníckej skúsenosti. Predškolák je ...
Formovanie kritického myslenia
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Zvedavosť detí je uchopiteľná v ich naliehavej potrebe dostať odpoveď na každú myslenú a vyslovenú otázku. Tejto túžbe objavovať súvislosti vieme pomôcť aj my, rodičia, učitelia, vychovávatelia.
Kritické myslenie - základná výbava nových generácií
Kategória: Mediácia Autor/i: Mgr. Arnold Kiss
Článok obsahuje vysvetlenie myšlienky, prečo potrebujeme zmeniť spôsob, akým sa dnešná generácia žiakov učí v oblasti kritického myslenia a princípy, ktorými sa pri tejto zmene riadiť. “Šialenstvo je robiť rovnakú vec opakovane a očakávať ...
Nudím sa - ako podporovať kritické myslenie žiakov
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
„Ako si dospel k tomuto názoru?", „Rada by som ťa pochopila správne, ako si to myslel?, „Skúsme sa vrátiť k faktom z tvojho uhla pohľadu.“ Zvedavosť u žiaka je vzácna vlastnosť. Skúsme dopriať žiakom polemizovanie s argumentmi. Dovoľme im vyslovi...
Kde a kedy treba konflikty riešiť
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Konflikty v školskom prostredí sa vyznačujú veľkou flexibilitou. Na niektoré treba reagovať hneď a niektoré si žiadajú odstup. A sú aj také, ktoré si riešenie nepýtajú. Tak ako prídu, aj odídu.
Cieľové skupiny rovesníckej mediácie
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Cieľom implementovania rovesníckej mediácie do školského prostredia je pomôcť žiakom, študentom rozpoznať blížiaci sa konflikt a vedieť ho riešiť. Špecifickosť školského prostredia ovplyvňuje rôznorodosť cieľovej skupiny, žiakov, študentov, rozdie...
Mediácia konfliktov detí v rannom veku
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
V záveroch Európskej komisie v príspevku Európa 2020, kde sa hovorí o boji proti predčasnému ukončeniu školskej dochádzky, sa píše: "Skúsenosti detí nadobudnuté v ich útlom veku vytvárajú základ pre všetko neskoršie učenie". V rannom veku sa stimu...
Možnosti mediácie pre prácu so žiakmi so ŠVVP
Kategória: Mediácia Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová
Chápanie škôl ako učiacich sa komunít, kde snaha zlepšovať sa a preberať za svoje vzdelávanie zodpovednosť, je základom stabilizácie a napredovania. Ak vychádzame z predpokladu, že školská trieda patrí medzi základný sociálny priestor žiaka, tak j...
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk