Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Diagnostika


Diagnostika grafomotoriky a poruchy písania (1.)

Grafický prejav dieťaťa Dorozumievanie sa je jednou z najdôležitejších zručností, ktorú si musí osvojiť každý človek, aby dokázal komunikovať a byť súčasťou sociálnych vzťahov. Medzi oblasti, v ktorých sa už krátko po nástupe do školského prostred...

Diagnostika grafomotoriky a poruchy písania (2.)

Cieľom diagnostiky je zistiť aktuálny stav rozvoja dieťaťa za daných podmienok výchovy, vysvetliť závery a hľadať cesty ku zmene. Ako jednu z metód diagnostiky grafomotoriky môžeme využiť kresbu, ktorá je veľmi lákavá, ale jej realizácia je veľmi ...

Dopravná výchova v materskej škole - súbor aktivít

Najvyšším kurikulárnym dokumentom predprimárneho vzdelávania je štátny vzdelávací program. Téma dopravnej výchovy by sa mala prelínať celým školským vzdelávacím programom a mala by byť zaradená do každodenných činností detí. V príspevku ponúkame v...

Chyba jako důležitý diagnostický nástroj

Školní hodnocení je důležitou determinantou ovlivňující úroveň komunikace a kvalitu sociálních interakcí ve škole obecně. Zcela specifické místo v oblasti školního hodnocení má pedagogická diagnostická práce s chybou. Při zdůrazňování nutnosti prá...

Inkluze v prostředí škol (1.)

Počet dětí se speciálními vzdělávacími potřeby průběžně narůstá, zvyšují se nároky na práci učitele, poradenských zařízení, specialistů. Zejména ti z oblasti dětské psychiatrie jsou enormně přetížení. Odvoláváme se na novou legislativu, snažíme se...

Konštruktivistické prístupy v edukácii

Konštruktivizmus nie je samostatnou koncepciou edukácie. Pojmom konštruktivizmus sa charakterizuje edukácia, v ktorej sa kladie dôraz na „konštruovanie vedomostí samotným žiakom“ za pomoci učiteľa. Konštruktivizmus sa datuje do 20. storočia, v kto...

Pedagogické diagnostikovanie školskej pripravenosti žiakov

K neodmysliteľným zložkám súčasnej edukácie patrí realizovanie pedagogického diagnostikovania, ktoré uskutočňuje učiteľ spontánne alebo zámerne v každodennej interakcií so žiakmi. Jeho dominantným prínosom a zámerom je komplexné poznávanie žiaka a...

Poruchy správania detí a ich zvládanie v pedagogickej praxi (2.)

Problémové správanie žiakov sa presúva do čoraz nižších vekových skupín. Učitelia sa každodenne stretávajú so žiakmi, ktorých možno považovať za rizikových, a to tak z aspektu učenia, ako aj správania. Ide o žiakov so správaním komplikujúcim inter...

Právne a etické otázky diagnostikovania a hodnotenia žiakov

V príspevku sa zaoberáme právnymi a etickými otázkami diagnostikovania a hodnotenia detí a žiakov v školskom systéme. Vysvetľujeme obmedzenia práva na informácie a slobodu prejavu spolu s právom na informácie o výchovno-vzdelávacích výsledkoch pre...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály