Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

DUŠEVNÉ ZDRAVIE - Racionálne a emocionálne správanie

Publikované: Autor/i: PaedDr. Dušana Bieleszová

Ako nebrať veci osobne? Pri sebaovládaní je dôležité zamerať sa na obsah povedaného z perspektívy toho druhého a vytvoriť priestor pre porozumenie.

  • „Tvoja dnešná  hodina mala nedostatky.“
  • „Nemyslím si to, povedala som všetko, čo sompovedať chcela.“

Frederik Imbo (In Bregman, 2020) na príklade vysvetľuje, že keď ukladáme malé dieťa spať a ono sa hádže o zem a kričí, že nás nenávidí, neberieme to osobne. Vieme len, že nechce ísť spať. Preto, ak sa nás niečo dotkne, skúsme si položiť otázku - Prečo sa tak stalo?

Otázka „Prečo?“ je základom našej snahy pochopiť samých seba.

Cyklus uvedomovania (Luknič, 1995) zahŕňa v sebe racionálne aj emocionálne správy.

Skladá sa z:

  • VNÍMANIA (pozorovanie, opisy, fakty, predstavy, spomienky, fantázie a príbehy),
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Kategórie - Riadenie školy

Aktuálne články

Prognóza vývoja materských a základných škôl do roku 2025 – prognóza N

Publikované:

Úlohou prognostickej štúdie je charakterizovať doterajší vývoj materských a základných škôl, identifikovať štruktúru vzťahov medzi ukazovateľmi a kvantifikovať ich vývoj do roku 2025.

Štatistické výkazy - zber údajov - september A

Publikované: Aktualizované: