Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Funkčné vzdelávanie a podmienka absolvovania modulov

Publikované: Autor/i: JUDr. Matej Drotár

V súvislosti s nadobudnutím účinnosti zákona č. 414/2021 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 138/2019 Z. z. je stanovené splnenie podmienky absolvovania funkčného vzdelávania základného modulu a absolvovania rozširujúceho programu pred začiatkom výkonu funkcie riaditeľa v druhom funkčnom období (§ 47 ods. 7 Zákona 138/2019 Z. z.). § 90d uvádza (4) Modul funkčného vzdelávania, ktorý sa začal a neskončil do 31. decembra 2021, sa ukončí podľa predpisov účinných do 31. decembra 2021. (5) Funkčné vzdelávanie, ktorého moduly sa začali a skončili do 31. decembra 2021 v celkovom rozsahu najmenej 220 hodín, sa považuje za funkčné vzdelávanie podľa predpisov účinných od 1. januára 2022. (6) Celkový rozsah modulov funkčného vzdelávania absolvovaných do 31. decembra 2021 sa započítava do rozsahu funkčného vzdelávania podľa predpisov účinných od 1. januára 2022, ak ide o a) funkčné vzdelávanie, ktorého moduly sa začali a skončili do 31. decembra 2021 v celkovom rozsahu menej ako 220 hodín, alebo b) funkčné vzdelávanie, ktorého moduly sa začali a neskončili do 31. decembra 2021.

Napríklad: Riaditeľka školy je menovaná od 18. 7. 2017. V roku 2015 ukončila ako zástupkyňa RŠ funkčné vzdelávanie Školský manažment v rozsahu 200 vyučovacích hodín. V roku 2021 začala modul funkčného vzdelávania Projektový manažment v rozsahu 30 vyučovacích hodín, ktorý pravdepodobne ukončí vo februári 2022. Je takéto zloženie funkčného vzdelávania postačujúce pre výkon funkcie riaditeľa v druhom funkčnom období, ktoré by malo nasledovať od 18. 7. 2022? Alebo je potrebné absolvovať ďalšie moduly? V akom rozsahu?

Podľa § 47 ods. 1 zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 138/2019 Z. z.“) cieľom funkčného vzdelávania je získanie profesijných kompetencií na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca.

Podľa

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Školský obvod základnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Ústava Slovenskej republiky stanovuje štátu povinnosť určiť dĺžku a trvanie povinnej školskej dochádzky. Štát preniesol kompetenciu vytvárať podmienky na povinnú školskú dochádzku na územnú samosprávu - obce. Podľa § 6 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 596/2003 Z. z.“) štát obci ustanovil povinnosť vytvárať podmienky na plnenie povinnej školskej dochádzky a to najmä tým, že obec zriaďuje základné školy.