Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Postup CPPPaP pri posudzovaní školskej pripravenosti detí zo SZP

Publikované: Autor/i: redakcia

Dieťaťom zo sociálne znevýhodneného prostredia sa rozumie dieťa v zmysle ustanovenia § 2 písm. p) zákona č. 245/2008 Z. z. ako dieťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (§ 2 písm. j), ktorému výchovno-poradenskú starostlivosť, vrátane diagnostiky zabezpečuje centrum pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie (§ 132 ods. 1).

Faktory prostredia znevýhodňujúce prostredie 

  1. rodina, v ktorej dieťa žije, neplní základné funkcie – socializačno-výchovnú, emocionálnu a ekonomickú (§ 28 ods. 1 zákon č. 245/2008 Z. z.),
  2. chudoba a hmotná núdza rodiny dieťaťa (zákon č. 417/2013 Z. z.),
  3. aspoň jeden z rodičov dieťaťa je dlhodobo nezamestnaný, patrí k z
Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Školský obvod základnej školy A

Publikované: Aktualizované:

Ústava Slovenskej republiky stanovuje štátu povinnosť určiť dĺžku a trvanie povinnej školskej dochádzky. Štát preniesol kompetenciu vytvárať podmienky na povinnú školskú dochádzku na územnú samosprávu - obce. Podľa § 6 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 596/2003 Z. z.“) štát obci ustanovil povinnosť vytvárať podmienky na plnenie povinnej školskej dochádzky a to najmä tým, že obec zriaďuje základné školy.