Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Riadenie školy

Vyhláška č. 164/2022 Z. z. - Zmena vyhlášky o vzdelávaní profesijnom rozvoji - 1. 6. 2022

Publikované: Autor/i: -

Vyhláška, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška č. 361/2019 Z. z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji vyšla v Zbierke zákonov pod č. 164/2022 Z. z. 

Vyhláška:

  • upravuje organizáciu funkčného vzdelávania v súlade s prijatou zmenou v zákone,
  • ustanovuje profesijné kompetencie, ktoré má získať účastník funkčného vzdelávania na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca.

Legislatívny proces vo vláde SR

Príloha č. 2 k vyhláške č. 361/2019 Z. z.

Požiadavky na funkčné vzdelávanie - časť A - Základný program

Tematické celky

  • Právne predpisy, vnútorné predpisy, pedagogická dokumentácia, ďalšia dokumentácia a ostatné dokumenty školy a školského zariadenia,
  • Tvorba koncepčných dokumentov školy a školského zariadenia,
  • Základy ekonomiky, personálneho riadenia a prevádzky školy a školského zariadenia.

Hlavný cieľ základného programu

  • Získanie kompetencie v oblasti uplatňovania právnych predpisov pri tvorbe vnútorných dokumentov školy a školského zariadenia a v oblasti vedenia pedagogickej dokumentácie a ďalšej dokumentácie,
  • Získanie kompetencií v oblasti tvorby koncepčných dokumentov školy a školského zariadenia,
  • Získanie kompetencie v oblasti tvorby rozpočtu a riadenia ekonomiky a prevádzky školy a školského zariadenia,
  • Získanie základnej kompetencie v oblasti personálneho riadenia školy a školského zariadenia.

TC: Právne predpisy, vnútorné predpisy, pedagogická dokumentácia, ďalšia dokumentácia a ostatné dokumenty školy a školského zariadenia

Ciele: vyhľadať právny predpis vrátane jeho časových verzií prostredníctvom informačného systému verejnej správy Slov-Lex, vysvetliť vnútorné vzťahy a súvislosti v texte právneho predpisu, vzťahy medzi zákonmi navzájom a medzi zákonom a vykonávacím predpisom, poznať zásady vedenia pedagogickej dokumentácie a ďalšej dokumentácie školy a školského zariadenia, navrhnúť obsah vnútorného dokumentu školy alebo školského zariadenia využiteľného vo vlastnej riadiacej praxi, najmä školského vzdelávacieho programu, školského výchovného programu, školského poriadku, pracovného poriadku, plánu profesijnéh

Na zobrazenie tohto obsahu nemáte dostatočné oprávanenie.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Aktuálne články

Hyperaktivita nebo hypoaktivita detí - sociální vztahy s vrstevníky N

Publikované:

Hyperaktivitou označujeme neklidné chování, které se projevuje například přílišnou mobilitou, častou potřebou bezúčelného pohybu.  Hypoaktivita, abnormní snížení úrovně aktivity pod běžnou a přiměřenou mez, je paradoxním protějškem hyperaktivity.