Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Aktuality

Články z archívu časopisu Manažmentu školy v praxi

Kategória: Aktuality Autor/i: redakcia

Články z archívu časopisu Manažment školy v praxi ponúkajú hodnotné rady a poznatky pre vedenie školských zariadení. Venujú sa kľúčovým témam, ako je postavenie a kompetencie zástupcu riaditeľa, proces adaptačného vzdelávania či strategické plánovanie vízií školy. Čitateľom poskytujú praktické riešenia a odborné pohľady na každodenné i výnimočné situácie v riadení škôl.

Zástupca riaditeľ školy alebo školského zariadenia

JUDr. Matej Drotár

Zástupca riaditeľa – funkcia, ktorú v škole pozná každý zamestnanec. Na prvý pohľad je zrejmé, že uvedená pozícia zahŕňa zastupovanie riaditeľa. Otázky v súvislosti so zástupcom riaditeľa vzniknú, ak nastane pracovná situácia, ktorú treba riešiť. Môže ísť napr. o situáciu, že riaditeľ školy chce upraviť kompetencie jednotlivých zástupcov, príp. riaditeľ školy je práceneschopný a vzniká otázka, ktorý zástupca a či vôbec je oprávnený podpisovať určité dokumenty. V príspevku objasníme postavenie zástupcu riaditeľa školy, spôsob jeho ustanovenia do funkcie, jeho kompetencie, aj rozsah zastupovania.

Prečítajte si celý text tu: Zástupca riaditeľa školy alebo školského zariadenia | direktor.sk

Adaptačné vzdelávanie v podmienkach školy

Mgr. Andrea Bilšáková

Adaptačné vzdelávanie sa uskutočňuje ako jednoduchý program adaptačného vzdelávania, ktorý je uceleným programom určovania, dosahovania a overovania: cieľov, obsahu, metód a foriem vzdelávania, jeho hodnotenia, organizácie a riadenia. Program adaptačného vzdelávania schvaľuje riaditeľ alebo štatutárny zástupca organizácie zariadenej Ministerstvom školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky.

Prečítajte si celý text tuAdaptačné vzdelávanie v podmienkach školy (1.) | direktor.sk

Preberanie a odovzdávanie funkcie riaditeľa školy

Ing. Ingrid Veverková Konečná

V článku sa venujeme aktuálnej téme, ktorá súvisí s odovzdávaním a preberaním funkcie riaditeľa školy. Podnetom k odovzdaniu a preberaniu funkcie je ukončenie funkčného obdobia riaditeľa školy, ktoré môže nastať uplynutím jeho funkčného obdobia, jeho odvolaním, alebo vzdaním sa funkcie pred uplynutím funkčného obdobia.

Prečítajte si celý text tuPreberanie a odovzdávanie funkcie riaditeľa školy | direktor.sk

Vízie školy a ich strategické plánovanie

PaedDr. Ján Kvak

V príspevku sa zameriavame na posilnenie kompetencie 1.3. Koncepčne riadiť školu, školské zariadenie z oblasti 1: Normatívne, ekonomické a koncepčné riadenie, ktoré je súčasťou Kompetenčného profilu vedúceho pedagogického zamestnanca. V príspevku ponúkame stanovenie vízie školy a strategické plánovanie jednotlivých cieľov pre jej napĺňanie.

Prečítajte si celý text tuAdaptačné vzdelávanie v podmienkach školy (1.) | direktor.sk

 

Skupinové učenie vo vyučovacom procese

prof. PhDr. Erich Petlák, CSc.

Skupinové vyučovanie patrí ku koncepciám, ktoré sa začali rozvíjať koncom 19. a začiatkom 20. storočia ako protiklad vtedajšieho vyučovania. Rozvoj vedy a techniky, nové technické vynálezy, rozvoj spoločnosti si vyžadovali novú prípravu mládeže. Pod vplyvom reality nastal „boom“ v hľadaní nových možností edukácie, ktoré mali zabezpečiť kvalitnejšie vzdelávanie. Do tohto obdobia zaraďujeme aj skupinové vyučovanie, ktoré patrí k progresívnym koncepciám edukácie.

Prečítajte si celý text tuSkupinové učenie vo vyučovacom procese | direktor.sk

10 dňová demolicencia po registrácii užívateľského konta zdarma


Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Archív článkov