Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Kritické myslenie


Proces kurikulárnej premeny: Model kritického myslenia

... V MEDZIPREDMETOVOM A INTEGROVANOM VZDELÁVANÍ Hlavným cieľom premeny slovenského školstva je začleniť do vyučovania a učenia sa naprieč všetkými predmetmi a disciplínami kurikula rôzne témy a zručnosti v dvoch hlavných bodoch: tie, ktoré sú sú...

Kognitívna zaujatosť

Kognitívna zaujatosť je systematický myšlienkový proces spôsobený tendenciou ľudského mozgu zjednodušovať spracovanie informácií cez filter osobných skúseností a preferencií. Ide o chybu v myslení, ktorá ovplyvňuje naše rozhodnutia. Dôsledky môžu ...

Výchova slobodného človeka s kritickým myslením a morálnou zodpovednosťou

Súčasný stav pedagogickej profesie na Slovensku sa s ohľadom na stanovené trendy javí ako jedna z najkonzervatívnejších oblastí. Tento fakt je odrazom aj edukačnej reality v našich školách. Svetové organizácie, napr. World Economic Forum, Center f...

Etika kritického mysliteľa a sociálne zvyklosti

Rozvoj schopnosti morálneho uvažovania je v živote veľmi dôležitý, jednak pre sám život a jednak z dôvodu vytvárania morálneho sveta. Spravodlivé kritické myslenie zabraňuje racionalizácii vlastných predsudkov a správaniu sa podľa sociálnych zvykl...

Štandardy kritického a morálneho myslenia

Kritické myslenie a morálne usudzovanie je náročný proces, v ktorom sa sami rozhodujeme, či niečo je alebo nie je správne. Kritický mysliteľ prechádza mentálnym procesom hodnotenia, ktorému majú pomáhať morálne normy. Odborníci z centra pre kritic...

Škola kritického a morálneho myslenia

Logika morálneho uvažovania a kritického myslenia si vyžaduje čas a pravidelný tréning. Deštruktívne vplyvy v spoločnosti nám spôsobujú všetko, len nie pokojný a dobrý život. Návrat k etike cnosti je najprijateľnejšou cestou podľa najnovších neuro...

Konceptualizácia kritického myslenia - afektívna doména

Široká škála výskumov predpokladá existenciu charakteru a vzdelávacej relevantnosti dispozícií – druhá dimenzia kritického myslenia. Dispozičné aspekty myslenia sa považujú za osobné atribúty kritického mysliteľa. Je to vnútorná motivácia osoby ko...

Konceptualizácia kritického myslenia - kognitívna doména

Každý tvorca školské kurikula by si mal uvedomiť, že základné etické otázky, dilemy a najmä rozhodnutia neovplyvňujú iba život jednotlivca, ale môžu ovplyvniť aj život ostatných. Ide o základ formovania rozhodnutí, ktoré budúca generácia detí bude...

Internalizácia - prvý krok riaditeľa k premene tradičnej školy na školu charakteru a kritického myslenia

Prijatie myšlienky integrity kritického a morálneho usudzovania je základom budovania zodpovednejšej spoločnosti. Riaditeľ ako leadership, ktorý sa vyznačuje hodnotným morálnym profilom – disponuje vysokým stupňom morálneho poznania, morálnym cito...

Riaditeľ školy – leadership inštitúcie charakteru a kritického myslenia (1.)

Charakter a kritické myslenie formujú osud našich detí, robia z nich dobrých ľudí a dávajú im nádej na lepšiu budúcnosť. Poslaním súčasnej školy je, aby venovala všetku energiu a zdroje do rozvoja morálnych schopností detí a podpory ich kritického...

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály