Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Výber z Pedagogicko-organizačných pokynov v školskom roku 2015/2016

Dátum: Rubrika: Upozorňujeme

MŠVVaŠ SR zverejnilo nové POP. V odporúčaniach pre MŠ sú informácie o inovovanom ŠVP, o podrobnostiach školského poriadku. Na ZŠ sa posilňuje vzdelávanie prírodovedných predmetov, pracovného vyučovania, techniky. Žiakom na 1. stupni pribudne prvouka a povinným cudzím jazykom zostáva angličtina. V pokynoch pre  sú informácie o  duálnom vzdelávaní, aj ďalšie odporúčania k výchovno-vzdelávaciemu procesu.

Materské školy

  • Inovovaný ŠVP sa zavedie do praxe prostredníctvom ŠkVP len v MŠ prihlásených do pilotného overovania.
  • Dieťa zo SZP treba zaraďovať ako dieťa so ŠVVP na základe diagnostiky v CPPPaP. Pri vzdelávaní dieťaťa s odloženou povinnou školskou dochádzkou sa odporúča používať „Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou v materských školách“.
  • Výchovno-vzdelávaciu činnosť realizujeme formou hier, neuplatňujeme školský spôsob vyučovania, vedieme deti k sebarealizácii, sebaprezentácii, sebahodnoteniu, vzájomnému hodnoteniu, rozvíjaniu kritického, tvorivého myslenia, k receptívnej aj aktívnej forme sebavyjadrenia, zlepšovaniu grafomotoriky, stimulácii a aktivizácii emócií, podpore pravidelnej dennej realizácii pohybových, relaxačných cvičení, pobytu vonku, otužovaniu, podporovaniu experimentovania, využívaniu digitálnych technológií.
  • Logopedická starostlivosť vykonávaná kmeňovým zamestnancom CPPPaP (logopédom), sa nepovažuje za krúžkovú činnosť, môže sa realizovať aj v dopoludňajších hodinách.
  • V školskom poriadku treba vypracovať podrobnosti o prijímaní dieťaťa do MŠ, ich zaradení na adaptačný, diagnostický pobyt, prerušení dochádzky, predčasnom ukončení vzdelávania, preberaní detí z MŠ.
  • Nadväzovať a rozvíjať partnerské vzťahy s inštitúciami predprimárneho vzdelávania v zahraničí a profesijnými združeniami Spoločnosti pre predškolskú výchovu a OMEP.
  • Činnosť metodických orgánov zamerať na skvalitňovanie činnosti učiteľa, monitorovanie úrovne vzdelávacích výsledkov, analýzu zistení. Oboznámiť sa s výstupnými materiálmi národného projektu „Externé hodnotenie kvality školy podporujúce sebahodnotiace procesy a rozvoj školy“.
  • Rozvíjať predčitateľskú gramotnosť, využívať tvorivú dramatizáciu.
  • Realizovať inkluzívne vzdelávanie, podporovať účasť detí (4-6 r.) zo SZP na predprimárnom vzdelávaní, zlepšovať spoluprácu s rodičmi rómskych detí, zapájať asistentov učiteľa.
  • V MŠ (jazyk národnostných menšín) spracovať učebné osnovy tak, aby sa rozvíjali aj komunikatívne kompetencie detí v štátnom jazyku.
  • Realizovať aktivity a programy na podporu zdravia a zdravého životného štýlu, vyhlásiť tematické týždne pri príležitosti Svetového dňa výživy, Svetového dňa zdravia a Svetového dňa mlie
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály