Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Pedagogicko-organizačné pokyny na školský rok 2016/2017

Dátum: Rubrika: Upozorňujeme

Výber pre materské školy, základné školy, stredné školy a školské zariadenia výchovného poradenstva

Materské školy

  • Osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania sa vydáva v posledný deň školského vyučovania (s dátumom 30. jún 2017, je rovnaké pre bežnú MŠ, špeciálnu MŠ, špeciálnu triedu bežnej MŠ). Deťom s odloženým plnením povinnej školskej dochádzky (ďalej „PŠD“), ktoré budú navštevovať MŠ sa osvedčenie nevydáva.
  • Dieťa s odloženým začiatkom plnenia PŠD sa považuje za dieťa so ŠVVP len vtedy, ak mu príslušné školské  zariadenie výchovného poradenstva a prevencie diagnostikovalo ŠVVP. 

Dokumenty: www.minedu.sk/predprimarne-vzdelavanie-v-materskychskolach/www.statpedu.sk/sites/default/files/dokumenty/ucebnice-metodiky-publikacie/rozvijajuci_program.pdf

  • Výchovno-vzdelávaciu činnosť realizovať hrami, uplatňovať integráciu vzdelávacích oblastí, nevytvárať izolované vzdelávacie aktivity, neuplatňovať školský spôsob vyučovania, podporovať aktivitu, sebarealizáciu, sebaprezentáciu, stimulovať sociálny, emocionálny, morálny vývin, rešpektovanie, zlepšovať hodnotiace a sebahodnotiace schopnosti detí vo vzťahu k vlastnému pokroku, rešpektovať vývinové špecifiká.
  • Podnecovať k tvorivému sebavyjadreniu prostredníctvom rolových hier, výtvarných činností (dodržiavať postupnosť) stimulujúcich schopnosť prejaviť emócie a city s dôrazom na subjektívne prežívanie, zlepšovať grafomotorické zručnosti s dôrazom na správny úchop, primeranú pracovnú plochu a správnu polohu sedenia, pravidelne denne realizovať pohybové a relaxačné cvičenia, pobyty vonku (realizáciu nie je možné bezdôvodne vynechávať), dbať na správnu techniku cvičení, otužovať, uplatňovať bádateľský prístup, zaraďovať experimenty, vytvárať možnosti získavania reálnych skúseností. Digitálne technológie využívať ako didaktické pomôcky (rešpektovať vývinové osobitostí). Využívať nástroje Orffovho inštrumentára, detské hudobné nástroje.
  • Rešpektovať právo na zabezpečenie výchovy a vzdelávania v štátnom a v materinskom jazyku dieťaťa, patriaceho k národnostnej menšine.
  • ILS vykonávaná logopédom, ktorý je kmeňovým zamestnancom zariadenia výchovného poradenstva a prevencie, sa nepovažuje za krúžkovú činnosť. Môže sa realizovať aj v dopoludňajších hodinách.
  • V školskom poriadku vypracovať podrobnosti o prijímaní dieťaťa do MŠ, zaradení na adaptačný, diagnostický pobyt, prerušení, obmedzení dochádzky, predčasnom uk
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály