Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Kreativita a detské startupy v pedagogickej praxi
Dátum: Rubrika: Ľudské zdroje
Súčasné obdobie sa vyznačuje multikauzálnymi zmenami v našom školstve. Školy musia prispôsobovať vzdelávanie žiakov potrebám praxe a to už od najnižších stupňov školstva, nakoľko práve v tomto vekovom období je kreativita a flexibilita detí najtvárnejšia. Aj najúspešnejšie firmy na trhu sú nútené vymýšľať neustále niečo nové, respektíve kreatívne inovovať staré postupy, aby si zaistili pozíciu na trhu. Tu vstupuje do spoločenského a pracovného života kreativita ako dôležitý aspekt hyperkonkurencie, ktorú produkujú detské mozgy, a ktorá predstavuje obrovský potenciál v podnikateľskej sfére.
Výsledky práce pedagógov s orientáciou na podnikateľské prostredie sú pre deti motivujúce. Formou brainstormingov a ich následnej realizácie vznikajú na našich školách detské startupy a ich finálové projekty iKid, ktoré majú už svojich víťazov.
„Kreativita je druh inteligencie, ktorý sa rád zabáva“ Albert Einstein
Normálnosť a konformnosť sa v súčasnej dobe stávajú symbolmi priemernosti. Myslieť v podnikaní inak, znamená súperiť s konkurenciou najrôznejšími formami kreativity, ako aj formou imaginácie, inšpirácie, prekonávať staré, kombinovať, meniť, redefinovať aj doteraz nekombinovateľné. Je to možné v podmienkach zážitkového vzdelávania, ktoré zavedie detí v rovine výučby do sveta podnikania, pričom celá forma edukácie môže mať hravý a súťaživý podtón. Príkladom inovácie v školstve sú dynamické projekty, ktoré inšpirujú detí k poznaniu práce dospelých cez prizmu reálnych projektov, na ktorých sa samé podieľajú. Kreativita nového tisícročia nadobúda avantgardné rozmery.
Program iKid
Program iKid je príkladom toho, že žiaci na školách môžu vstupovať do imaginárneho a následne aj reálneho podnikateľského prostredia. Žiaci pod vedením pedagógov pracujú v tímoch a počas polročného turnusu prechádzajú rovnakými etapami vývoja ako klasické startupy pre dospelých. Pracovné tímy detí v rôznych školách sa snažia vymyslieť a vytvoriť produkt, ktorý by mal na trhu význam a bol by nápomocným v bežnom živote. Deti v rámci prieskumu trhu hľadajú pre svoje výrobky a vynálezy odberateľov identifikujú sa so zákazníkmi, vyrábajú prototypy, pri ktorých skúšajú aj svoje manuálne zručnosti. Následne pod vedením učiteľov uvažujú nad marketingom produktu a potenciálnym investorom.
Učia sa porozumieť a ovládať hĺbku zmyslu, pre dnešný svet veľmi dôležitých, pojmov ako sú: náklady, úspora nákladov, konkurencia, konkurenčná výhoda, výnosy, rast výnosov, návratnosť investície, marketing, reklama a iné, ktoré budú v ich ďalšom živote potrebné a ktoré zároveň pomôžu pochopiť rozmer a hodnotu práce. Pre dieťa, v rovine psychického vývinu, je to nesmierne dôležité, nakoľko sa nebude vyvíjať mimo reálnej praxe a pochopí mnohé súvislosti fungovania v rodine a zodpovednosti za straty a zisky, ktoré v živote určite zažije. Zistí, že zisk neznamená príjem a postupne pochopí rozmer nákladov a šetrenia, ktoré sú deťom absolútne vzdialené.
Ďalší rozmer s pridanou psychologickou hodnotou spočíva v rovine výchovy k tímovej práci. Deti sa podvedome učia spolupracovať, delia si úlohy, sú za ich splnenie zodpovedné, čo vedie k samostatnosti a vnútornej m
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk