Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Vyhľadávanie

Výsledky vyhľadávania

Mediácia

Cieľové skupiny rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia

Cieľom implementovania rovesníckej mediácie do školského prostredia je pomôcť žiakom, študentom rozpoznať blížiaci sa konflikt a vedieť ho riešiť. Špecifickosť školského prostredia ovplyvňuje rôznorodosť cieľovej skupiny, žiakov, študentov, rozdielna povaha prevažných konfliktov, ktoré vytvárajú pro

Mediácia

Úroveň spolurozhodovania v školách a zdroje konfliktov

Kategória: Mediácia

Spolurozhodovanie je proces, v ktorom sa zúčastnené strany podieľajú na tvorbe a realizácii rozhodnutí. V školách a školských zariadeniach sa spolurozhodovanie týka nielen riaditeľov, učiteľov a zamestnancov, ale aj žiakov, rodičov a ďalších partnerov. Úroveň spolurozhodovania môže byť rôzna, od man

Mediácia

Špecializovaný kurz - Školská mediácia

Kategória: Mediácia

V dňoch 16. júna 2023 a 23. júna 2023 od 10:00 hod. do 18:00 hod. v Poprade sa uskutoční kurz zameraný na špecializáciu v školskej mediácii. 

Mediácia

Konferencia 2023: MEDIÁCIA - Podpora vzdelávania v mediácii a riešení konfliktov - ZÁVERY

Kategória: Mediácia

Asociácia mediačných centier Slovenska v spolupráci s Centrem mimosoudního řešení sporů Právnickej fakulty Univerzity Karlovej v Prahe, Právnickou fakultou Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a Gréckokatolíckou teologickou fakultou Prešovskej univerzity v Prešove, organizuje v termíne 19. -

Mediácia

Školská mediácia pre mediátorov aj pedagógov - vzdelávanie

Kategória: Mediácia

Centrum ďalšieho vzdelávania Univerzity Komenského organizuje špecializovaný kurz pre mediátorov aj pedagogických a odborných zamestnancov zameraný na školskú mediáciu. Hlavným cieľom je aktualizovanie profesijných kompetencií dôležitých pre vykonávanie mediácie ako odbornej metódy v školách a škols

Mediácia

Aktivita: Zrkadlo

Kategória: Mediácia

Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie

Mediácia

Využívanie mediačných zručností žiakmi v konfliktných situáciách

Kategória: Mediácia

Mediačné zručnosti možno považovať za univerzálne a využiteľné v bežnom živote. Ich osvojenie napomáha človeku nielen v každodenných situáciách, s ktorými sa stretáva, ale značne uľahčuje aj zvládanie a riešenie rôznych konfliktov. Ak očakávame od dospelého človeka znalosť týchto zručností a schopno

Mediácia

Hlavné úlohy koordinátora rovesníckej mediácie v škole

Kategória: Mediácia

Požiadavky na rovesníckeho mediátora môžu byť súčasťou pedagogických debát v rámci pracovných porád, stretnutí členov metodických orgánov školy. Diskusie kľúčových osôb v procese implementovania programu rovesníckej mediácie by nemali chýbať ani počas triednických hodín.

Mediácia

Využitie mediácie pri riešení konfliktov v materskej škole

Kategória: Mediácia

Jednou z úloh vedúceho pedagogického zamestnanca aj v prostredí materskej školy je vytvárať príjemnú klímu na pracovisku. V článku stručne vysvetľujeme pojem mediácia. Venujeme sa opisu modelovej konfliktnej situácie v pedagogickej praxi, ktorú sa nám podarilo vyriešiť. Využili sme mediáciu ako odbo

Mediácia

Využívanie mediačných zručností žiakmi v konfliktných situáciách - aktivity

Kategória: Mediácia

Mediačné zručnosti možno považovať za univerzálne a využiteľné v bežnom živote. Ich osvojenie napomáha človeku nielen v každodenných situáciách, s ktorými sa stretáva, ale značne uľahčuje aj zvládanie a riešenie rôznych konfliktov. Ak očakávame od dospelého človeka znalosť týchto zručností a schopno

Mediácia

Aktivita: Práca - oddych

Kategória: Mediácia

Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie

Mediácia

Dynamika skupiny v programe rovesníckej mediácie

Kategória: Mediácia

Rovesnícki mediátori v priebehu učenia sa mediačným zručnostiam prežívajú drobné víťazstvá aj prehry, sú súčasťou príchodov aj odchodov členov v tíme mediátorov. Starší mediátori môžu mať ambíciu stať sa tútormi mladších rovesníckych mediátorov. Rovesníckym mediátorom môže pribúdať množstvo nezodpov

Mediácia

Rôzne postupy desegregácie v škole s využitím metódy mediácie a zmierovania

Kategória: Mediácia

Žiaci, učitelia, vedenie školy, rodičia a mnohí ďalší aktéri školského života sa stávajú účastníkmi alebo pozorovateľmi konfliktov na dennodennej báze. Prítomnosť konfliktu v živote človeka je prirodzený a do istej miery aj želaný jav. Vďaka konfliktom máme možnosť stať sa viac tolerantnými, empatic

Mediácia

Aktivita: Jeden - dva - tri bum

Kategória: Mediácia

Vyberáme z publikácie Vladimíra Labátha – Cvičenia, hry, simulácie

Mediácia

Emócie v pedagogickom tíme

Kategória: Mediácia

„Mám skvelých kolegov. Tí starší vedia upokojiť moje emócie, vedia ma trpezlivo vypočuť a citlivo usmerniť vtedy, keď potrebujem nadhľad. Doprajú mi aj čas na vlastné rozhodnutia. S rovesníkmi máme spoločné témy, rozoberáme štýly výučby, vhodnosť tej-ktorej metódy na žiakov. Mladší kolegovia ma vedi

Mediácia

Únik a rezignácia v konflikte

Kategória: Mediácia

Konflikty v školskom prostredí prinášajú množstvo nečakaných situácií a zvratov. Zdanlivo jednoduché riešenia sa vplyvom obranných mechanizmov menia na prekážky a stávajú sa vážnou bariérou na ceste zmierovania. 

Mediácia

Zásady aktívneho počúvania

Kategória: Mediácia

Kompetenčný profil vedúceho pedagogického zamestnanca, riaditeľa školy aj jeho zástupcu v 4. oblasti s názvom Profesijný rozvoj predpokladá v kompetencii 4.1 Viesť ľudí (Pokyn ministra č. 39/2017, príloha č. 32 až 36) aj preukázanie kompetencie efektívnej komunikácie so zamestnancami školy, neprehli

Mediácia

Prvá skúsenosť dieťaťa so školským prostredím

Kategória: Mediácia

Byť v úlohe žiaka je pre neho nová skúsenosť. Významnú úlohu pri chápaní a stotožnení sa s novou životnou rolou žiaka zohráva vplyv prostredia aj štýl výchovy v rodine. Adaptácia na nové prostredie môže byť sťažená, ak rodičia nesprávnym spôsobom zasiahnu do jej prirodzeného vývoja „dobre“ mienenými

Mediácia

Aktivita: Kvety - Kto som a čo mi pomáha - sebareflexia

Kategória: Mediácia

CIEĽ: Precvičovanie sebareflexie, sebadôvery a vyjadrovanie vlastných pocitov. FORMA: triednická hodina. METÓDY: výtvarná práca, individuálna práca, sebareflexia, diskusia. POMÔCKY: papierové tanieriky, pomôcky na výtvarnú výchovu, písacie potreby.

Mediácia

ROZHOVOR: Skúsenosť s vyriešeným konfliktom robí riaditeľa schopnejším čeliť výzvam

Kategória: Mediácia

ROZHOVOR - Mgr. Dušana Bieleszová – mediátorka, lektorka odborného vzdelávania, ktorá sa špecializuje na oblasť školskej a rovesníckej mediácie. Je autorkou knihy Školská a rovesnícka mediácia – riešenie konfliktov v školách a školských zariadeniach.