Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Environmentálny aspekt spotrebiteľského správania v procese edukácie
Dátum: Rubrika: Výskum, prieskum, spätná väzba Zo seriálu: Environmentálna výchova
Ekológia je modernou a aktuálnou témou dneška. Dotýka sa nielen lokálnej politiky štátov, ale aj globálnej politiky všetkých krajín sveta. Témy, ktoré s ňou súvisia, sa vedecky a odborne reflektujú, medializujú a komentujú z rôznych hľadísk. Otázka edukácie a dostatočnej informovanosti v tejto oblasti je teda pre zmenu myslenia aj konania spoločnosti – najmä mladých ľudí – v zmysle zachovania a ochrany životného prostredia kľúčová.
Ekologická problematika má globálny charakter a v súčasnosti je predmetom záujmu štátov na celom svete (podrobnejšie L. Bednárová, 2008). Práve preto je v súčasnej dobe ekologické správanie akcentované nielen na inštitucionálnej úrovni (Európska únia, vlády, rôzne organizácie), ale aj zo strany subjektov podnikateľskej sféry a spotrebiteľov. Predaj z dvora, eko-produkty, eko-potraviny sú podporované verejnou mienkou aj odborníkmi z oblasti zdravej výživy a ochrany životného prostredia a čoraz viac prenikajú do povedomia spotrebiteľov, ktorí predstavujú nákupný potenciál.
Príspevok sa zaoberá environmentálnym aspektom v kontexte edukácie žiakov a študentov vybraných vzdelávacích inštitúcií, ich vedomostí a informovanosti v predmetnej oblasti – poukazuje na potrebu realizácie cieľov a obsahu environmentálneho minima v prospech ochrany životného prostredia, ale aj skúmaním uplatnenia vedomostí a návykov získaných edukáciou pri spotrebiteľskom správaní.
Faktory ovplyvňujúce spotrebiteľské správanie
Spotrebiteľské správanie je okrem iného ovplyvnené aj marketingovými podnetmi ako aj ostatnými podnetmi, ktoré plynú z externého prostredia (ekonomické, politické, sociálne a technologické faktory). Úlohou marketingových pracovníkov je poznať, čo sa deje v zákazníkovej mysli od okamihu, keď sa dostanú do jeho povedomia určité podnety z vonkajšieho okolia, do okamihu, keď uskutoční nákupné rozhodnutie (Ph. Kotler, 2001). Vplyvy pôsobiace na zákazníka z externého prostredia sa klasifikujú rôzne. Nákupné správanie zákazníkov je ovplyvňované kultúrnymi faktormi, sociálnymi faktormi, osobnými faktormi, psychologickými faktormi (Ph. Kotler – K. L. Keller, 2007). Okrem uvedených faktorov na spotrebiteľské správanie má v súčasnosti výra
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk