Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Lojalita

Dátum: Rubrika: Editoriál

Vyskúšajte našu 10-dňovú skúšobnú licenciu a získajte prístup k celému portálu zadarmo. Stačí sa bezplatne zaregistrovať.

Chcem prístup zdarma

Máte už predplatné? Prihláste sa.

Lojalita členov tímu je základom dlhodobých vzťahov, v ktorých aj konflikty majú svoje miesto. Bez nej nie je možné dosiahnuť spoločné ciele a plniť vízie definované v školskom kurikule. Ide nielen o dodržiavanie pravidiel a pokynov, ale aj o aktívne spolupodieľanie sa na rozvoji a raste organizácie. Lojálni zamestnanci vytvárajú pozitívne pracovné prostredie, ktoré sa prejavuje aj na kvalite ich práce. V ťažkých časoch, keď sa organizácia stretáva s výzvami a prekážkami, môže byť lojalita dôležitá pre formovanie dobrej povesti školy. Lojálni zamestnanci sú ambasádormi školy a svojou prácou a správaním ju reprezentujú. Cieľ lojálnosti k manažmentom škôl a školských zariadení sme si stanovili aj v témach, ktoré sú stále aktuálne, a ktorých pisateľmi sú autori, ktorí sa neboja nových výziev. Inak tomu nebude ani v 2. čísle časopisu Manažment školy v praxi.

Mária Stanislavová sa v príspevku o obecných školských radách pozrela na ich ustanovenie a kompetencie.

Povinnosti škôl a školských zariadení v mzdovej oblasti rozobrala Ingrid ­Konečná Veverková. Upozornila na úlohy manažmentu školy, ktoré súvisia s ukončením kalendárneho roka 2023.

Naďa Bizová skúmala legislatívnu akceleráciu inklúzie v školskom prostredí. Pripomína, že inkluzívne vzdelávanie je v prvom rade právom a školy sú postavené pred úlohu pretaviť právo na každodennú realitu a vytvoriť akceptujúce a prosperujúce vzdelávacie prostredie pre heterogénne skupiny žiakov.

V redakčnom článku sme pripravili výťah Smernice č. 49/2023 o organizovaní športového výcviku a kurzu pohybových aktivít v prírode.

Ľudmila Húsková v príspevku s názvom „Šikanovanie a kyberšikanovanie v školskom prostredí“ ponúka odporúčania pre pedagógov a rodičov, ako je vhodné riešiť situácie, keď sa dieťa stane obeťou alebo agresorom.

Téme uplatnenia sociálneho pedagóga v peniterciárnej starostlivosti sa venujú Soňa Kollárová a Lucia Fecková. Autorky konštatujú, že sociálny pedagóg sa v prvotnej fáze stáva pre svojho klienta „učiteľom, poradcom, lídrom“ v jeho živote, s ktorým si musí vytvoriť vzťah založený na spoločnej dôvere, akceptácii, asertivite a empatii.

Zmeny v školskom systéme na Slovensku po roku 1945 sú spojené najmä s menami ako Ondrej Pavlík a Ladislav Novomeský. Pedagógov, ktorí sa na týchto zmenách podieľali, je však podstatne viac. Adam Bielesz sa príspevku z rubriky „Z histórie školstva“ bližšie pozrel na Jána Kotoča, ktorého život a osud do veľkej miery ovplyvňovali dejinné zvraty 20. storočia.

Milí naši kolegovia, čitatelia, lojalita členov nášho tímu tvorí pevný základ pre úspech. V spletitej sieti pracovných vzťahov je lojalita hodnotou, ktorá formuje našu identitu a posilňuje spoločné ciele. Vízia organizácie neexistuje bez lojálnych jednotlivcov, ktorí sa nielen pasívne podieľajú na každodenných povinnostiach, ale aktívne prispievajú k rozvoju a rastu organizácie. V ťažkých chvíľach nám lojalita zamestnancov slúži ako spoľahlivý pilier pri výzvach, ktorým čelíme. V tomto kontexte je dôležité klásť si aj tieto otázky sebareflexie: Ako môžeme prispieť k vytváraniu prostredia, kde sa členovia tímu cítia byť motivovaní a lojálni? Sme dostatočne otvorení na počúvanie potrieb našich zamestnancov? Ako môžeme zlepšiť komunikačné kanály, aby sme podporili angažovanosť tímu?

Nepodceňujme význam lojality v tíme, prehodnocujme očakávania a zisťujme individuálne potreby a záujmy našich zamestnancov. Práve v tomto procese tkvie kľúč k posilneniu ich motivácie a k vytvoreniu prostredia, v ktorom chce každý byť uznávaný a podporovaný.

/redakcia/


Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály