Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Gamifikovaný rozvoj strategických zručností

Dátum: Rubrika: Súčasné trendy

V príspevku sa venujeme gamifikovanému rozvoju strategických zručností, opíšeme gamifikované m-learningové riešenia. Ponúkneme tri piliere učenia (strategické hry, metakognitívne modely, sprostredkovanie učenia a transfer vedomostí). Opíšeme výskumné projekty a zistenia a venujeme sa aj efektívnemu procesu učenia sa Accelium.  

Gamifikovaný m-learning

V súčasnosti sa vo vzdelávaní detí čoraz viac začínajú používať gamifikované m-learningové riešenia s využitím umelej inteligencie. Gamifikácia vo vzdelávaní je mimoriadne efektívna metóda, ktorá robí vzdelávací proces atraktívnejším a zvyšuje zaujatie a motiváciu žiakov, prepája hru, učenie a reálne životné situácie. Najefektívnejšie sa učíme prostredníctvom autentického, zaujímavého zážitku, ktorý nás motivuje pokračovať a chcieť viac. Presne takéto zážitky prinášajú hry. Sú zábavné, vzrušujúce a vtiahnu nás do deja, pričom myseľ stimulujú rôznymi myšlienkami a dilemami. Hranie hier podporuje skúmanie bez strachu zo zlyhania a kritiky. Stimuluje učenie a zároveň efektívne simuluje situácie z reálneho života.

M-learningové riešenie s využitím osobných elektronických zariadení a gamifikovaných vzdelávacích aplikácii umožňujú prepojiť vzdelávací proces v škole s individuálnym učením sa žiaka.

Dnes pripravujeme deti aj na povolania, ktoré ešte v súčasnosti neexistujú. Nepoznáme zručnosti, ktoré pri nich budú potrebovať, ale určite v čoraz väčšej miere bude pre nich dôležité strategické myslenie, analýza, dedukcia, rozhodovanie, riešenie problémov, kritické a flexibilné myslenie. Práve tieto zručnosti možno efektívne rozvíjať pomocou gamifikovaného m-learningu. Ten využíva strategické hry na zaujatie žiakov, hodnotenie ich zručností a rozvoj strategického myslenia, sebauvedomenia, sústredenia a vytrvalosti. Zaujímavé a praktické skúsenosti rozšíria paletu nástrojov žiakov o praktické stratégie a pripravia ich na komplikované výzvy dnešného sveta. 

3 piliere učenia gamifikovaného vzdelávania

Vzdelávanie je založené na 3 pilieroch učenia:

  1. Strategické hry – V prvej fáze sa žiaci učia pravidlá niektorej strategickej hry v programe, potom pokračujú v hraní, aby získali prax. Učiteľ vysvetľuje základné herné stratégie a teoretické východiská, pomáha účastníkom rozvíjať ich zručnosti v hraní hry. Vo svojej podstate sú všetky hry simuláciou niektorých aspektov reality. Skúsenosť z hrania dokáže vytvoriť fascinujúci a podnetný úvod do akejkoľvek témy a priniesť uvedomenie rôznych dilem prostredníctvom reálneho zážitku na rozdiel od teoretickej informácie. Aby žiaci uspeli v hre, musia precvičovať a rozvíjať rôzne zručnosti myslenia ako
Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály