Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Návrhy efektívnej organizačnej štruktúry (2.)
Dátum: Rubrika: Funkčné vzdelávanie Zo seriálu: Návrhy efektívnej organizačnej štruktúry
V príspevku prinášame výber zaujímavosti z vypracovania dištančnej úlohy frekventantov funkčného vzdelávania v module Vnútorné procesy, evalvácia a autoevalvácia školy alebo školského zariadenia. Na základe vízií a cieľov školy, resp. školského zariadenia navrhovali efektívnu organizačnú štruktúru školy. V druhej časti sme vybrali zaujímavosti organizačnej štruktúry gymnázia, základnej školy s materskou školou a súkromnej strednej odbornej školy.
(Dokončenie z predchádzajúceho čísla.)
V rámci tematického celku funkčného vzdelávania „Zásady a prístupy k rozvrhnutiu práce pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, osobitosti pracovnej činnosti pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov, pedagogická dokumentácia školy alebo školského zariadenia a ďalšia dokumentácia“ vedúci zamestnanci realizovali dištančnú úlohu, ktorej znenie bolo:
- Na základe vízie a cieľov školy, resp.školského zariadenia navrhnite efektívnu organizačnú štruktúru s pedagogickými dokumentmi.
Organizačná štruktúra gymnázia – výber návrhov
Školu riadi riaditeľka, ktorá vykonáva štátnu správu v prvom stupni (§ 5 ods. 1, 2, 4 zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov). V zmysle organizačného poriadku pracujú na škole: úsek riaditeľky školy, pedagogický úsek, hospodársko-správny úsek a školské stravovanie. Každý úsek zabezpečuje ucelený súbor odborných činností.Za činnosť úsekov zodpovedá zástupkyňa riaditeľky školy a ďalší zamestnanci poverení ich vedením. Jednotlivé úseky pri výkone svojej činnosti vzájomne spolupracujú. V prípade, že sa vybavenie určitej veci týka pôsobnosti viacerých úsekov školy, zabezpečuje jej vybavenie ten úsek, ktorý bol riaditeľkou školy poverený plnením tejto úlohy. Riaditeľka školy, ako aj ďalší zamestnanci poverení vedením na jednotlivých stupňoch riadenia, sú oprávnení určovať a ukladať podriadeným zamestnancom školy pracovné úlohy, organizovať, riadiť a kontrolovať ich prácu a dávať im na tento účel záväzné pokyny.
Tab. č. 1: Činnosti riaditeľky školy v súčasnosti a navrhované inovácie (výber)
Súčasný stav zodpovednosť za jednotlivé činnosti a oblasti | Inovácia – činnosti, ktoré možno delegovaťzodpovednosť za jednotlivé činnosti a oblasti |
Vypracovanie a zapracovanie zmien do ŠkVP. | Zriadenie pozície koordinátora ŠkVP. Za dodržiavanie ŠkVP bude zodpovedný koordinátor a predsedovia predmetových komisií. |
Prijímanie a riešenie sťažnosti, podnetov a návrhov. | Delegovanie podľa úseku na zástupcov riaditeľov, príp. vedúcu nepedagogických zamestnancov. |
Príprava aktualizačného vzdelávania. | Navrhujú predsedovia predmetových komisií, zástupcovia riaditeľa školy, digitálny koordinátor. |
Vypracovávanie a realizácia projektov. | Za vypracovávanie projektov (sledovanie výziev, ich relevantnosť s víziou školy) pre získanie grantov a dotácií bude zodpovedný projektový tím. |
Vydávanie potrebných dokumentov, napr. školský poriadok, prevádzkové poriadky telocviční, laboratórií. | Školský poriadok – aktuálne znenie prepracujú triedni učitelia v spolupráci s podporným tím |
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk