Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

R. Brédová - Využiť naplno potenciál žiakov je veľmi užitočné

Dátum: Rubrika: Rozhovor

Mgr. Renáta Brédová, ZŠ Park Angelinum, Košice

Vyštudovala Pedagogickú fakultu UPJŠ v Prešove. Je lektorkou vzdelávania pedagógov a pracovníkov s deťmi a mládežou pre  Vysokoefektívne učenie (VEU) Asociácie S. Kovalikovej, spolupracuje s Nadáciou pre deti Slovenska. Už druhé funkčné obdobie je riaditeľkou Základnej školy Park Angelinum v Košiciach. Projekt Vytváranie neohrozujúceho prostredia v podmienkach ZŠ Park Angelinum v 2015 získal významné ocenenie v rámci celoslovenskej súťaže inovačných projektov BrilianTT, ktorý vyhlasuje Fakulta masmediálnej komunikácie Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave.

Ste riaditeľkou školy druhé funkčné obdobie. S akými predstavami ste vstupovali do funkcie pred piatimi rokmi? Je niečo, čo sa ukázalo ako dôležité až s odstupom času?

Vedenie pedagogického tímu pre mňa nebolo v čase nástupu na pozíciu riaditeľky úplnou neznámou. Malou predprípravou bola práca vedúcej MZ a neskôr aj zástupkyne riaditeľky pre 1. stupeň na tej istej škole. Do funkcie som teda prichádzala s malou „výhodou“ poznania základných pozitívnych stránok školy, ktoré bolo potrebné rozvíjať, ale aj tých negatívnych, ktoré som vnímala ako veľkú výzvu na zmenu. Mojou víziou bolo a je vytvorenie spolupracujúcej školy so zmysluplným vzdelávaním a vzájomne rešpektujúcim správaním. Vďaka spolupráci s Asociáciou S. Kovalikovej som získala množstvo príležitostí na profesijný rast v oblasti zavádzania inovácii. Pomohla mi zorientovať sa aj v problematike vedenia tímu v procese riadenia zmeny. V odbornej aj laickej verejnosti sa o nej často hovorí hlavne v súvislosti s našim školstvom. Z vlastných skúseností však viem, že pri zavádzaní zmien v riadení školy sa, prirodzene, objavia aj otvorené kritické postoje., ktoré nie sú vždy v súlade s rešpektujúcou komunikáciou. S odstupom času vnímam za najdôležitejší práve proces vlastnej zmeny v prijímaní opačných názorov. Bez ohľadu na to, akou formou sú vyjadrené, usilujem sa o ich objektívne prehodnotenie bez ovplyvňovania mojej vlastnej sebadôvery a integrity.

Podpora učiteľského tímu tvorí neoddeliteľnú súčasť práce manažmentu škôl. Čo by malo byť pre dnešného učiteľa dôležité? Kedy odchádzate z hospitačnej hodiny spokojná?

Na každom učiteľovi si vážim snahu o hlbšie poznanie dieťaťa a hľadanie vyhovujúcej formy rozvoja jeho osobnosti. Individuálny prístup k žiakovi nechápem len na úrovni prispôsobenia obsahu vzdelávania, ale za rovnako dôležité považujem vytvár

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály