Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Reflexie za minulým školským rokom ako východisko pre ďalšie diskusie
Dátum: Rubrika: Editoriál Zo seriálu: Editorial
Aký bol školský rok 2012/2013?
Pozrime sa spätne na udalosti, ktoré dokázali rozhýbať učiteľov, otvoriť ťaživé témy a priniesť do stabilných pedagogických vôd vlny silnejších, ale o to viac potrebnejších emócií upozorňujúcich na zhoršujúcu sa kvalitu školstva a vzdelávania.
Minister školstva otváral školský rok v základnej škole v Dobšinej. Škola otvoreným listom poukázala na nedôstojné pracovné podmienky učiteľov. Nerešpektovanie zákonov, slabá vymožiteľnosť práva, postihy rodičov, ktorých deti si neplnia povinnú školskú dochádzku, odoberanie prídavkov na deti – témy, ktoré zvýraznili prehlbujúce sa rozdiely v slovenskom školstve.
Výstražný, protestný a štafetový štrajk
Nahromadenie negatívnych pocitov z nedôstojného postavenia učiteľov, chýbajúce adekvátne ohodnotenie zodpovedajúce významu ich práce a nenaplnenie požiadaviek zväzu v návrhu rozpočtu verejnej správy v kapitole školstva vyvolal vlnu štrajkov – jednodňového septembrového výstražného a neskôr novembrového protestného štrajku. Ich vyhlasovateľom bol Odborový zväz pracovníkov školstva a vedy s podporou Slovenskej komory učiteľov, Nových školských odborov a ďalších organizácií. Štrajk bol z dôvodu ďalších rokovaní prerušený výzvou odborov, na ktorú nereagovalo 17 bratislavských škôl. Tie sa rozhodli v tlaku na kompetentné orgány pokračovať a svoju nespokojnosť vyjadrili aj v štafetovom štrajku.
Správa o stave školstva a ďalšie iniciatívy
Priestor na ďalšie diskusie dostali rôzne iniciatívy. Jednou z nich je aj iniciatíva verejnosti Učiteľ
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk