Vyhľadávanie v online časopise
Online časopis
Viac by nás malo spájať, ako rozdeľovať!
Dátum: Rubrika: Editoriál Zo seriálu: Editorial
Škola je jedinečným miestom pre príbehy s pridanou hodnotou trvalo vpísaného zážitku do spomienok každého z nás. Ak by sme sa učiteľov opýtali, akých žiakov mali možnosť na ich ceste za vzdelávaním sprevádzať, zrejme by výpočet znakov zaplavili aj starostlivo uchované príbehy. Nie jeden učiteľ by sa v spleti myšlienok priznal aj k vlastným šibalstvám páchaným v prostredí svojej triedy so svojimi spolužiakmi na svojich učiteľoch.
Vtedy v kútiku duše pripustí, že hravosť žiaka môže byť prirodzenou súčasťou jeho detskej výbavy. Uvedomuje si, že hranice dovoleného začne mladý človek dobrovoľne chápať a zodpovedne prijímať až vtedy, keď porozumie významu rozdielnosti. Rozdielnosť, ktorá môže zvýrazňovať naše nezhody, ale aj rozdielnosť, ktorá v sile pochopenia odlišnosti ako dôležitej podmienky vzájomného dopĺňania sa, nás môže na ceste za spoločným cieľom aj spájať.
„Nehádajte sa!“, „Skúste sa aspoň trošku počúvať!“, „Prečo sa s ním nechcete baviť, veď ho ani nepoznáte!“ Štandardne vyslovené vety adresuje učiteľ žiakom zvyčajne vtedy, keď ich chce naviesť k hľadaniu ciest tolerancie a spolupráce. Nabáda ich, aby si starostlivo vypočuli všetky názory a návrhy, kým príjmu verdikt komunikačnej rampy. Praje si, aby súčasťou hodnotového myslenia jeho žiaka sa stal takt, ohľaduplnosť a úcta k človeku.
Na mieste je otázka: „Ako sme na tom my, učite
Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.
Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).
Odpovedný servis pre predplatiteľov
Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk