Portál pre riaditeľov škôl a zriaďovateľov
ISSN 1339-925X

Online časopis

Viac by nás malo spájať, ako rozdeľovať!

Dátum: Rubrika: Editoriál Zo seriálu: Editorial

Škola je jedinečným miestom pre príbehy s pridanou hodnotou trvalo vpísaného zážitku do spomienok každého z nás. Ak by sme sa učiteľov opýtali, akých žiakov mali možnosť na ich ceste za vzdelávaním sprevádzať, zrejme by výpočet znakov zaplavili aj starostlivo uchované príbehy. Nie jeden učiteľ by sa v spleti myšlienok priznal aj k vlastným šibalstvám páchaným v prostredí svojej triedy so svojimi spolužiakmi na svojich učiteľoch.

Vtedy v kútiku duše pripustí, že hravosť žiaka môže byť prirodzenou súčasťou jeho detskej výbavy. Uvedomuje si, že hranice dovoleného začne mladý človek dobrovoľne chápať a zodpovedne prijímať až vtedy, keď porozumie významu rozdielnosti. Rozdielnosť, ktorá môže zvýrazňovať naše nezhody, ale aj rozdielnosť, ktorá v sile pochopenia odlišnosti ako dôležitej podmienky vzájomného dopĺňania sa, nás môže na ceste za spoločným cieľom aj spájať.

„Nehádajte sa!“, „Skúste sa aspoň trošku počúvať!“, „Prečo sa s ním nechcete baviť, veď ho ani nepoznáte!“ Štandardne vyslovené vety adresuje učiteľ žiakom zvyčajne vtedy, keď ich chce naviesť k hľadaniu ciest tolerancie a spolupráce. Nabáda ich, aby si starostlivo vypočuli všetky názory a návrhy, kým príjmu verdikt komunikačnej rampy. Praje si, aby súčasťou hodnotového my­slenia jeho žiaka sa stal takt, ohľaduplnosť a úcta k človeku.

Na mieste je otázka: „Ako sme na tom my, učite

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Diskusia - Počet príspevkov: 0

Odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky pošlite na direktor@wolterskluwer.sk

Seriály